معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد

مدیری موفق است که محیط مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کند

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اگر می‌خواهیم مدیر موفقی باشیم باید تلاش شود محیط مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم.

کد مطلب: ۸۷۸۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیری موفق است که محیط مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کند

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی پنج شاخص حرکت تحولی مدیران را کاهش تمرکز، مشارکت پذیری و آماده ساختن زمینه مشارکت برای معلمان، اولیاء، دانش آموزان و دستگاه های برون سازمانی در راستای برنامه های مدارس، حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی بدین مقصود که مدارس ما باید از رویکرد صرفا علمی آموزشی به مدارس فرهنگی تربیتی تبدیل شوند، عدالت محوری و در نهایت پژوهش محوری برشمرد.

ابوالحسن حقیقی با اشاره به برنامه تدبیر خاطر نشان کرد: در برنامه تدبیر مقایسه هر مدرسه با مدرسه دیگر کنار گذاشته ‌شده و تنها با خودش مقایسه می‌شود و امسال دو رویکرد را در آموزش ابتدایی استان دنبال می کنیم که رویکرد اول تکالیف مهارت محور و رویکرد دوم برنامه ویژه مدرسه که هدف تکالیف مهارت محور برای مدیران و معلمان در شورای مدرسه و شورای معلمان به پیوند زدن برنامه درسی و اهداف فعالیت‌های درون کتاب درس، با تکالیف مهارت محور خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی در ادامه اذعان داشت: اگر می‌خواهیم مدیر موفقی باشیم باید تلاش شود محیط مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم، در سازمان یادگیرنده مدیر، معلم، دانش‌آموز، اولیاء و کارکنان در حال یادگیری هستند و با ایجاد شوق یادگیری در میان مخاطبین می‌توان آن‌ها را به سمت سازمان یادگیرنده هدایت کرد.

ابوالحسن حقیقی با اشاره به ویژگی های مدرسه صالح تصریح کرد: آموزش دانش اندوزانه یعنی حافظه محوری و راهی به جایی نبرده است و مدرسه صالح راهبردهایی را بیان می کند که بکارگیری دانش برای تنظیم تفکر یادگیری با سه راهبرد برنامه ریزی، کنترل و نظارت و نظم دهی انجام می گیرد و آن دانشی که منجر به این راهبردها شود اثر بخش است و منجر به یادگیری پایدار و مستمر خواهد شد.

وی در پایان گفت: راهبرد های شناختی و فرا شناختی است که به شناخت و ذخیره اطلاعات جدید با اطلاعات قدیم کمک می کند و راهبردهای فرا شناختی ابزاری برای هدایت راهبردهای شناختی و نظارت بر پیشرفت آن ها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار