معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: خودکفایی در تولید شکر

البرز (پانا) -اکبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست توسعه سامانه های نوین آبیاری درالبرز گفت : در تولید شکر از 1.1 میلیون تن به 2 میلیون تن رسیده ایم و دیگر نیازی به واردات شکر نداریم.

کد مطلب: ۸۷۸۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: خودکفایی در تولید شکر

معاون وزیر جهاد کشاورزی درامور آب وخاک در این نشست اظهار داشت : سال گذشته 168 میلی متر متوسط بارندگی کشور بود که 30 درصد از بارش‌های موثر ایران کم شد و یکی از بدترین سال‌های کم آبی را طی 50 تا 60 سال گذشته پشت سر گذاشتیم.
اکبری در خصوص سیاست‌ها و راهبرد‌های آب و خاک کشور گفت: در برنامه ششم توسعه، مجلس دولت را مکلف کرده که برای مقابله با کم آبی و حفظ تعادل پایداری سرزمین و ارتقای بهره وری و جبران کمبود آب باید برنامه‌های ویژه اجرا کند.
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری فیزیکی و اقتصادی محصولات است.
اکبری، توسعه شبکه‌های نوین آبیاری، آب بندان‌ها و سامانه‌های سطوح آبگیر را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: سالانه مکلف به اجرای طرح‌های سطوح آبگیر در سطح 600 هزارهکتار از اراضی کشور هستیم.
وی در ادامه به اعطای تسهیلات بلاعوض برای اجرای شبکه نوین آبیاری به کشاورزان اشاره کرد و گفت: طبق قانون باید برای توسعه روش‌های نوین آبیاری کمک هزینه بلاعوض در اختیار بهره بردار قرار گیرد که هیچ وقت اتفاق نیفتاده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در برنامه ششم پیگیری‌های زیادی برای موضوع بهبود خاک و افزایش مواد آلی خاک انجام شده و این در حالی است که سال‌های زیادی از این موضوع غفلت شده است.
اکبری درادامه افزود: کشوردر تولید گندم طی سه سال گذشته متکی به واردات نبوده است و امسال نیز وضعیت بهتری خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه توقف واردات گندم و شکر دنبال می‌شود، گفت: در تولید شکر نیز از 1.1 میلیون تن به 2 میلیون تن رسیده ایم و دیگر نیازی به واردات شکر نیز نداریم.
اکبری در خاتمه اضافه کرد : در واردات دانه‌های روغنی وابستگی به خارج از کشور از 97 درصد به زیر 85 درصد رسیده در حالیکه سطح زیر کشت زیاد نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار