با مستند «کیمیا» در کانال بالکان شبکه سحر

تهران (پانا) - مستند تلویزیونی 10 قسمتی «کیمیا» به کارگردانی کورش اسماعیلی و تهیه کنندگی فرهاد ورزل دوست در کنداکتور پخش پنجشنبه های کانال بالکان شبکه سحر قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۷۸۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
با مستند «کیمیا» در کانال بالکان شبکه سحر

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این مستند به جاذبه‌های طبیعی و گیاهان دارویی استان گیلان می پردازد. گیاهان دارویی در گیلان متنوع اما گمنام هستند، سیمای مرکز گیلان به منظور احیا و معرفی نقش گیاهان دارویی در چرخه درمان و باورها و اقتصاد مردم اقدام به تهیه برنامه مستند «کیمیا» کرده است.

بنا بر این گزارش، «کیمیا» به معرفی گیاهان دارویی و کاربرد آنها برای بیماری های مختلف می‌پردازد که امروزه به خاطر تنوع و اثربخشی بالا، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. از جمله این گیاهان می توان به «قار گیلاس» اشاره کرد که به عنوان یکی از گیاهان دارویی بومی این استان دستمایه ساخت مستند «کیمیا» بوده و محل رویش و شیوه تهیه و موارد مصرف آن بررسی می شود.

مجموعه مستند تلویزیونی «کیمیا» محصول شبکه استانی گیلان بوده و در شبکه جهانی سحر توسط حسین ظریف میرزائیان به بوسنیایی ترجمه و سپس حک و زیرنویس شده و در 10 قسمت هر پنجشنبه در ساعت 19:45 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان سحر می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار