رئیس کل بیمه مرکزی: پاسخگویی به بیمه‌گذاران ضروری است

تهران (پانا) - سامانه‌های پاسخگویی مردمی و رسیدگی به شکایت‌ها در واقع، پیشخوان صنعت بیمه به شمار می‌رود و این ماموریت باید با جدیت دنبال شود.

کد مطلب: ۸۷۷۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بیمه مرکزی: پاسخگویی به بیمه‌گذاران ضروری است

به گزارش بیمه مرکزی؛­­ غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب افزود: صبوری در پاسخگویی و تسلط بر آیین‌نامه‌ها و قوانین از ارکان اصلی این مرکز است و گردانندگان این مرکز باید در این مسیر تلاش کنند.
وی ­با ابراز خرسندی از سرعت و دقت در پاسخگویی کارکنان این سامانه، تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که ضریب شکایت مردمی کاهش پیدا کند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این صنعت بالا برود.
سلیمانی­ به تاثیرهای مثبت پاسخگویی صحیح و جامع صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص رشته بیمه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: مزایا و قابلیت‌های رشته بیمه‌های زندگی هنوز برای بسیاری از آحاد جامعه مبهم و غیرشفاف است و باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنیم که جامعه با این رشته مهم بیمه‌ای آشنایی کامل پیدا کند.
رئیس کل بیمه ­مرکزی ­­از کسب رضایت همگانی و جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه بزرگ صنعت بیمه یاد کرد و با اشاره به تماس‌های فریبکارانه برخی از افراد سودجو با جعل نام بیمه مرکزی، افزود: هر گونه سوء استفاده تحت عنوان نهاد ناظر و جعل عناوین صنعت بیمه جرم است و هیچ شخص یا نهادی حق ندارد در امر بیمه‌گری مداخله کند.

افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی
این سامانه با هدف دریافت پیام‌ها، شکایت‌ها و دیدگاه‌های مردمی و ارائه پاسخ در سریع‌ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه‌اندازی شد.
شهروندان می‌توانند در ساعت‌های غیراداری و روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه‌ای مورد نیاز خود از قبیل اطلاعات شبکه فروش شرکت‌های بیمه و ارزیابان خسارت بیمه‌ای، میزان حق بیمه شخص ثالث، نحوه و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه‌های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه، نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه‌ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت کنند.
​ این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان راه‌اندازی شده است و قادر است همه ­اطلاعات مربوط به انواع بیمه‌نامه، شفاف‌سازی اطلاعات و رفع ابهام‌های بیمه‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار