مجتمع فرهنگی اردویی شهید دستغیب شیراز؛ فراتر از یک اردوگاه

شیراز (پانا) - مجتمع فرهنگی اردویی شهید آیت الله دستغیب در دوازده کیلومتری شمال شهر شیراز با مساحتی بالغ بر 50 هکتار واقع شده است و دارای امکانات فراوان خوابگاهی و تفریحی برای اقامت و اسکان دانش آموزان سراسر کشور و گردشگران است.

کد مطلب: ۸۷۷۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مجتمع فرهنگی اردویی شهید دستغیب شیراز؛ فراتر از یک اردوگاه

از جمله ظرفیت 350 نفره خوابگاهی و 6 سوئیت با ظرفیت 40 نفر و کمپ های مجهز با ظرفیت 1000 نفر برای خدمت رسانی به دانش آموزان سراسر کشور مهیا شده است، این مجتمع دارای امکانات رفاهی و تفریحی شامل استخر روباز، باغ پرندگان، مانژ سوارکاری، پیست دوچرخه سواری و ایستگاه دوچرخه و کالسکه سواری است.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس، در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه امکانات و ظرفیتهای این مجتمع برای عموم آزاد است گفت: این مجتمع با برخورداری از کمپ های و آلاچیق های زیبا و با محیطی آرام و آب و هوایی مطلوب و همچنین رستورانی با ظرفیت 250 نفر در تمام طول سال پذیرای دانش آموزان از سراسر کشور و عموم مردم است.

محسن کلاری با اشاره به اینکه این مجموعه دارای 3 زمین فوتبال ،2 زمین بسکتبال و2 زمین والیبال ومیز های پینگ پنگ ،پیست وایستگاه دوچرخه سواری با 35دستگاه دوچرخه، کالسکه سواری و گردش در اردو گاه، است، اضافه کرد: پیست سوارکاری با مانع این مجتمع نیز درحال تکمیل است و به زودی با مدیریت بخش خصوصی و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گفته ی وی ، مجموعه سوارکاری این مجتمع، قابلیت آموزش سوارکاری به دانش آموزان از جمله دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت و همکاران فرهنگی و دیگر اقشار جامعه را دارد.

وی در رابطه با سایر طرح های در دست اقدام این مجتمع فرهنگی گفت: مجموعه باغ پرندگان این مجتمع نیز در حال راه اندازی است و بیش از 70 درصد کارهای اولیه ی آن انجام شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

کلاری هدف از ساخت باغ پرندگان در این اردوگاه را آشنایی بیش تر دانش آموزان با پرندگان و مشاهده آنان از نزدیک و یا لمس آنان برشمرد و افزود: دنیای مدرن امروز کودکان و نوجوانا را از طبیعت دور کرده است و اردو و حضور دانش اموزان در این اردوگاه فرصتی است تا با طبیعت و محیط زیست خود بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: پرندگان و قفس های آنان تهیه و تعبیه شده و حوضچه مرغابی و اردک ها نیز به بهره برداری رسیده است و این مجموعه به زودی آغاز به کار خواهد کرد و پذیرای عموم دانش آموزان است.

در ادامه این گفت و گو مدیر مجتمع فرهنگی اردویی شهید ایت الله دستغیب نیز از تاسیس سالن اجتماعات چند منظوره با قابلیت تماشای فیلم، اجرای تئاتر صحنه ای و همایش ها و گردهمایی ها با ظرفیت220 نفر خبر داد و افزود: ساخت این سالن در مراحل اولیه است و 60 درصد عملیات سالن اجتماعات پیشرفت داشته، سکو بندی،شیب بندی و کار های مربوط به صحنه آن انجام شده و اکنون در مرحله نصب صندلی ،کفپوش و دیوار پوش کردن سالن است.

سید رسول مرتضوی بهره برداری از سالن اجتماعات و باغ پرندگان این مجتمع فرهنگی را در آینده ای نزدیک نوید داد و افزود: تاکنون برای پیش برد عملیات این سالن بیش از 50 میلیون تومان هزینه شده و برای بهره برداری و تکمیل آن نیازمند تخصیص 120 میلیون اعتبار است.

وی از راه اندازی رستوران سنتی و کافی شاپ در این مجموعه خبر داد و افزود: همکاران فرهنگی از رستوران مجموعه استفاده میکنند و از طرح کافی شاپ ، رستوران و سفره خانه سنتی نیز استقبال کرده اند به همین علت بخش خصوصی برای تحقق بخشیدن به این موضوع قرار است سرمایه گذاری های لازم را برای راه اندازی سفره خانه و کافی شاپ داشته باشد.

به گفته ی وی استخر رو باز این مجموعه با گنجایش بیش از 100 نفر در هر سانس بدلیل روباز بودن فضای مناسبی برای گرفتن حمام آفتاب در بهار و تابستان است.

مجتمع فرهنگی اردویی شهید آیت الله دستغیب در دوازده کیلومتری شمال شهر شیراز با مساحتی بالغ بر 50 هکتار واقع شده است و دارای امکانات فراوان خوابگاهی و تفریحی از جمله ظرفیت 350 نفره خوابگاهی و 6 سوئیت با ظرفیت 40 نفر و کمپ های مجهز با ظرفیت 1000 نفر برای خدمت رسانی به دانش آموزان سراسر کشور مهیا شده است، این مجتمع دارای امکانات رفاهی و تفریحی شامل استخر روباز، باغ پرندگان، مانژ سوارکاری، پیست دوچرخه سواری و ایستگاه دوچرخه و کالسکه سواری است.

مجتمع فرهنگی ، اردویی شهید آیت الله دستغیب در کیلومتر 13 جاده شیراز- اصفهان واقع شده و در روزهای تعطیل پذیرای عموم مردم است و میهمانان می توانند در روز های تعطیل از تمامی امکانات موجود در این مجتمع استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار