سرپرست فرمانداری یزد تاکید کرد؛

ضرورت توسعه و افزایش سواد آموزی در استان یزد

یزد (پانا) - سرپرست فرمانداری یزددر نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی گفت : افزایش مهارت‌آموزی برای تشویق کم‌سوادان به ادامه تحصیل و فراگیری آن ضروری و لازم است.

کد مطلب: ۸۷۷۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توسعه و افزایش سواد آموزی در استان یزد

" عباس حیدری" در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان با بیان اهمیت علم از نگاه اسلام اظهار کرد: در ایران نیز مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، بدون توجه به نگاه قومیتی آموزش برای هر فرد آزاد است.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به موفقیت‌های متوالی دانش آموزان یزدی در آزمون‌های علمی، بر لزوم تلاش بیشتر برای ارتقا جایگاه کنونی شهرستان در حوزه سوادآموزی تأکید کرد.

آموزش مهارت‌های شغلی و سبک زندگی موضوع دیگری بود که وی به آن اشاره و خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌توان ضمن آموزش مهارت‌های زندگی به جامعه هدف و تشویق به ادامه تحصیل، علم‌آموزی را در بین این افراد گسترش داد.

حیدری ایجاد رقابت در بین محلات و جلب کمک‌های خیری برای کاهش میزان بی‌سوادان شهرستان را سودمند برشمرد و افزود: در صورت استفاده از ظرفیت سمن‌ها و همچنین مشارکت‌های مردمی می‌توان نسبت به شناسایی جامعه هدف گام‌های مؤثری برداشت.

وی بابیان اهمیت تکمیل بانک اطلاعاتی و شناسایی کم‌سواد و بی‌سوادان بر ضرورت همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی شهرستان با شورای پشتیبانی سوادآموزی تأکید نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد نیز ضمن اشاره به حضور اتباع بیگانه و مهاجرین سایر استان‌ها به‌عنوان یکی از دلایل افزایش کم‌سواد و بی‌سواد شهرستان تصریح نمود: عمده فعالیت این افراد در مشاغل کارگری است و همین موضوع جذب این افراد را با دشواری همراه کرده است.

" محمدعلی جعفری" با بیان لزوم ساماندهی، سرشماری و ایجاد رغبت برای تحصیل اتباع افزود: این افراد در گستره شهرستان پراکنده هستند و الزام به تحصیل آن‌ها از بسیاری معضلات اجتماعی می‌کاهد.

معاون سوادآموزی استان نیز در این نشست با برشمردن طرح های سوادآموزی گفت: راه اندازی و تقویت مراکز یادگیری محلی از اقداماتی است که معاونت سوادآموزی استان در راستای توانمند سازی اقشار بی سواد و کم سواد جامعه که عموما آسیب پذیر هستند با جدیت پیگیری می کند و در این راستا تاکنون 3 مرکز دولتی و مشارکتی در شهر یزد تاسیس و راه اندازی نموده و پیگیری مجوز 2 مرکز دولتی دیگر نیز می باشد.

" مرآت امین الرعایا " با اشاره به اجرای طرح آموزش رایانه icdl ویژه فراگیران دوره انتقال سوادآموزی گفت طی 2 سال گذاشته بیش از 300 نفر در شهرستان یزد تحت آموزش مهارت های رایانه به صورت مقدماتی گرفته اند و نظر به استقبال خوب و بازدهی مناسب این کلاس ها در سال 1397 بیش از 500نفر در این طرح آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به آمار بی سوادی شهرستان یزد گفت: مهاجرت افراد بی سواد و کم سواد از سایر مناطق کشور و اتباع خارجی باعث شده است علیرغم تلاش های سوادآموزی هنوز بی سوادان زیادی در این شهرستان وجود داشته باشد و اگر غفلتی در امر سوادآموزی انجام شود تعداد آن ها بیشتر نیز خواهد شد وی از دستگاه های عضو خواست در جهت پالایش بانک های بی سوادی همچون قبل در کمک به آموزش و پرورش مساعدت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار