انتخاب استانداران تهران، البرز و سمنان + اسامی و سوابق

تهران (پانا) - استانداران تهران، البرز و سمنان از هیات دولت رای اعتماد گرفتند.

کد مطلب: ۸۷۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب استانداران تهران، البرز و سمنان + اسامی و سوابق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیات دولت که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.

به گزارش پانا، انوشیروان محسنی‌بندپی که از سوی هیات دولت به عنوان استاندار تهران انتخاب شد، متولد ۱۳۳۵ در نوشهر، سرپرست پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و رئیس پیشین سازمان بهزیستی ایران است.

او مدتی نیز معاون سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دومین مدیرعامل بیمه سلامت کشور بود.

محسنی‌بندپی در سه دوره ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت بوده است.

آخرین مسئولیت محسنی‌بندپی نیز مربوط به سازمان تامین اجتماعی است. او با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۷ آبان ۱۳۹۷ به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی انتخاب شد.

عزیزالله شهبازی که امروز با رای اعتماد هیات دولت مواجه شد، پیش از این به عنوان معاون سیاسی و انتظامی استانداری البرز مشغول فعالیت بود که بعد از تصویب و اجرای اصلاحیه جدید قانون منع به کارگیری بازنشستگان و بازنشسته شدن محمد علی نجفی، با حکم وزارت کشور به عنوان سرپرست استانداری البرز انتخاب شد.

او پیشتر به عنوان فرماندار ویژه آبادان مشغول به فعالیت بود که با حضور در استانداری البرز جای خود را به زین‌العابدین موسوی داد.

علیرضا آشناگر نیز که زین پس در مقام استاندار سمنان به ایفای نقش می‌پردازد، پیشتر با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری کردستان مشغول به فعالیت بوده است.

او بعد از این سمت با حکم وزارت کشور به استانداری قزوین رفت تا به عنوان معاون سیاسی و انتظامی این استانداری به فعالیت بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار