حضور پرشور معلمان و دانش آموزان در نماز جماعت مدارس تبلیغ عملی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: حضور پرشور مسئولان آموزش و پرورش، معلمان و دانش آموزان در نماز جماعت مدارس، تبلیغ عملی است.

کد مطلب: ۸۷۷۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور پرشور معلمان و دانش آموزان در نماز جماعت مدارس تبلیغ عملی است

«محمد محمدی» در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان که عصر دیروز در محل دبیرستان شهید معنوی ناحیه 2 ارومیه برگزار شد؛ اظهار کرد: در حوزه نماز مدارس نیازمند نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز هستیم نه دستورالعمل.

وی با بیان اینکه نماز تضمین کننده سلامت جامعه هم از نظر روحی و هم جسمی می باشد؛ افزود: تحقق فرهنگ اقامه نماز در مدارس از انحرافات فردی و اجتماعی دانش آموزان پیشگیری می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: الگوسازی برای دانش آموزان در نظام دینی تنها با تاکید بر نماز و قرآن کریم محقق می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرهنگ سازی در شرایط کنونی تنها با کار جهادی امکان پذیر است.

محمدی اضافه کرد: حضور گسترده دانش آموزان در نماز جمعه و مساجد در تشویق دانش آموز بسیار تأثیر گذار است.

«علی برزگر» رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش استان همواره به حوزه نماز تعصب ویژه ای دارند که شایسته تقدیر است.

وی افزود: امسال در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، مقام معظم رهبری در پیامشان بر نقش ویژه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ سازی اقامه نماز تاکید داشتند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: شیوه های جذب کودکان و دانش آموزان به نماز از مهمترین موضوعات مطرح شده در این اجلاس بود.

برزگر با بیان اینکه باید آموزشهای تبلیغی، اقناعی باشد تا نتیجه بخش شود؛ گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در بررسی های صورت گرفته جزو سه دستگاه اجرایی شایسته تقدیر ویژه می باشد.

گفتنی است پیش از این جلسه، اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در نماز جماعت دبیرستان شهید معنوی ارومیه شرکت کردند.

همچنین از دانش آموزان فعال در اقامه نماز جماعت دبیرستان معنوی ناحیه ٢ ارومیه با حضور اعضای شورای قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار