در دومین جلسه کمیته اصلاح آئین‌نامه داخلی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی تکرار تاریخ نکنند و بحث‌های جدید را آغاز کنند

تهران (پانا) - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی به ضرورت مطالبه‌گری و شکل‌گیری تفکر سیستمی در دانش‌آموزان اشاره و تاکید کرد مجلس دانش‌آموزی در آینده تمرین دموکراسی را در جامعه به عین دموکراسی تبدیل خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۷۷۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی تکرار تاریخ نکنند و بحث‌های جدید را آغاز کنند

محمد روشنی در دومین جلسه کمیته اصلاح آئین‌نامه داخلی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که صبح امروز با حضور هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: «باید تلاش کنیم معلمان در مدارس انگیزه داشته باشند، شما دانش‌آموزان به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی می‌توانید به این موضوع توجه داشته باشید.»

او ادامه داد: «باید در مجلس دانش‌آموزی، مشارکت به دانش‌آموزان آموزش داده شود. اکنون کتب درسی فقط با حفظیات سروکار دارد، برای همین دلیل به سمت کتب کمک‌درسی پیش می‌رویم زیرا کتب درسی مفهوم را نمی‌رساند. شما نمایندگان عضو مجلس دانش‌آموزی باید به این موارد وارد شوید.»

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی بر مطالبه‌گری تاکید کرد و گفت: «شما دانش‌آموزان نماینده نباید در دوره نمایندگی خود تکرار تاریخ کنید، در این 9 دوره بسیاری از مسائل بررسی شده است بنابراین نیازی به احیای موارد قبلی نیست. شما باید بحث جدید را آغاز کنید.»

سرپرست دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با طرح این سوال که اکنون مطالبات دانش‌آموزان چیست؟ گفت: «مجلس دانش‌آموزی پیرامون بحث مشارکت احیا و تشکیل شده است. مشارکت، شرکت در یک کار گروهی برای رسیدن به هدف خاص است. مشارکت ایجاد شخصیت می‌کند و مطالبه‌گری شما را بالا می‌برد. در مجلس دانش‌آموزی شناخت، مشارکت و شخصیت در وجود شما شکل خواهد گرفت.»

او افزود: «یقین دارم شما در آینده کشور نقش خواهید داشت و آینده کشور در دست شما خواهد بود بنابراین جایگاه شما در جامعه بسیار مهم است.»

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «گفتمان و تفکر شما نباید شخصی باشد باید تفکر سیستمی در شما شکل بگیرد، از اکنون باید تمرین تفکر سیستمی کنید و مباحثی که باید مطرح شود درد مردم، دانش‌آموزان و معلمان باشد. شما در آینده تمرین دموکراسی را در جامعه به عین دموکراسی تبدیل خواهید کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار