اولاد قباد:ضرورت و اولویتی بالاتر از تأمین جانی دانش آموزان عزیز را در کشور نداریم

اسلامشهر ( پانا) - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اسلامشهر با جمعیت ۶۰۰ هزارنفری و یکصد هزار نفر جمعیت شناور مدارس می بایست ازنظر نوسازی و مقاوم‌سازی در اولویت قرار بگیرد.

کد مطلب: ۸۷۷۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اولاد قباد:ضرورت و اولویتی بالاتر از تأمین جانی دانش آموزان عزیز را در کشور نداریم

فریده اولاد قباد در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز مهدی موعود (عج) شهرک قائمیه اسلامشهر برگزار شد،اظهار داشت: تا زمانی که وزارت آموزش‌ و پرورش دغدغه دولت‌ها نباشد و در اولویت برنامه ها قرار نگیرد ما در تأمین منابع مالی و بودجه وزارت آموزش‌ و پرورش در تنگنا هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مدارس استان تهران گفت: سی تا چهل درصد مدارس در تهران نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی هستند و این در کل کشور چیزی حدود پنجاه درصد است یعنی ما هیچ‌گونه ضرورت و اولویتی بالاتر از تأمین جانی دانش آموزان عزیز را در کشور نداریم.

اولاد قباد تصریح کرد:در اسلامشهر نیز با جمعیت ۶۰۰ هزارنفری و یکصد هزار نفر جمعیت شناور مدارس می بایست ازنظر نوسازی و مقاوم‌سازی در اولویت قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان برنامه‌های مجلس برای وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرد: یکی از مصوباتی که در برنامه ششم توسعه داشتیم این بود که سه میلیارد دلار از حساب صندوق ذخیره ارزی بابت تکمیل پروژه‌های آموزشی و پرورشی، نوسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفتیم که متأسفانه این محقق نشده وبسیاری از نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر این امر هستند که حتی اگر شده قسمتی از آن رامحقق کنیم.

اولاد قباد با اشاره به وضعیت بودجه کشور در سال ۹۸ با توجه به خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ظالمانه گفت: بودجه سال ۹۸ یک بودجه تحریمی و انقباضی خواهد بود با تمام این شرایط ما از دولت می‌خواهیم که وزارت آمورش و پرورش را هم در معیشت و هم رفاه فرهنگیان و هم در نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در اولویت خود قرار دهد .بودجه ما یک بودجه بحرانی است و ما بارها این موضوع را اعلام کردیم از خیرین عزیز این انتظار می‌رود که با دستان توانمند و افکار خیر خود وزارت آموزش را یاری کنند.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار