حق شناس رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش شهر تهران :

امروزه ارتباطات بی‌تکلف خانه و مدرسه، از بارزترین خصوصیات یک مدرسه‌ی پیشرو به شمار می‌آید

تهران (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در کارگاه‌های آموزشی پدر و پسر، بسترهای مختلفی ایجاد می‌شود که می‌توان تعاملات سازنده‌ای را پی‌ریزی کرد.

کد مطلب: ۸۷۷۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
امروزه ارتباطات بی‌تکلف خانه و مدرسه، از بارزترین خصوصیات یک مدرسه‌ی پیشرو به شمار می‌آید

کارگاه آموزشی طناب مدرسه علامه حلی 3 تهران با حضور فرهادی فرماندار تهران، شهریور فرماندار شمیرانات، عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، دری معاون آموزش متوسطه، حق شناس رئیس اداره استعدادهای درخشان و صادق پور مدیر آموزش و پرورش منطقه یک در دبیرستان دوره اول متوسطه علامه حلی سه منطقه یک شهر تهران برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که برای 120 نفر از دانش‌آموزان پایه‌ی هشتم و پدرانشان اجرا گردید، هر دو پسر و دو پدر، یک گروهِ ۴ نفره را تشکیل داده و به انجام بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف مشغول شدند.

گفتنی است محور اصلی کارگاه آموزشی طناب، «کار گروهی و تصمیم‌سازی گروهی» بوده و حدود ۲۵ بازیِ گروهی در فضاهای مختلف مدرسه طراحی و به اجرا درآمد

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات بی‌تکلف خانه و مدرسه، از بارزترین خصوصیات یک مدرسه‌ی پیشرو به شمار می‌آید اظهارداشت: در کارگاه‌های آموزشی پدر و پسر، بسترهای مختلفی ایجاد می‌شود که می‌توان تعاملات سازنده‌ای را پی‌ریزی کرد.

حق شناس نوجوانی را دوره‌ی بسیار حساس دانست و گفت: بسیاری از فرزندان، کم‌کم از والدین خود فاصله می‌ گیرند بنابراین کارگاه‌های آموزشی پدر و پسر، فرصتی برای دانش‌آموز و والدین ایجاد می‌کند تا در شبکه ارتباطات عاطفی خویش، در یک فضای تأثیرگذار به تحکیم رابطه‌ی عمیق دونفره‌شان بپردازند. یکی از بسترهای مناسب، فراز و نشیب‌هایی است که پدر و پسر در طول کارگاه با آن‌ها مواجه می‌شوند و در مسیر فائق آمدن بر آن‌ها، شناخت بیشتری نسبت به ویژگی‌ ها و توانمندی‌ های یکدیگر پیدا می‌کنند.

شایان ذکر است در این کارگاه ،گروه‌ها ۴ ساعت زمان داشتند و در این زمان می‌توانستند آزادانه به بازدید فضاها و اتاق‌های مختلف مدرسه رفته و بازی‌های هر اتاق را انجام دهند و امتیاز کسب کنند. هدف از کسب امتیازها، شکل‌دهی یک پازل دسته‌جمعی بود. به این صورت که برای هر اتاق یک سقف امتیاز مشخص شده بود؛ اگر مجموع امتیاز‌های کسب شده توسط گروه‌ها در هر اتاق، به سقف امتیاز مورد نظر می‌رسید،یک قطعه پازل از آن اتاق آزاد می‌شد. گروه‌های مختلف این قطعه‌های پازل را کنار هم می‌گذاشتند تا در نهایت، همگی در کنار هم، پازل را کامل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار