مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: شخصیت دانش آموزان در دوره ابتدایی شکل می گیرد

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی معاونین، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش ابتدایی استان از دوره ابتدایی به عنوان موثرترین دوران شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان نام برد.

کد مطلب: ۸۷۷۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: شخصیت دانش آموزان در دوره ابتدایی شکل می گیرد

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی معاونین، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش ابتدایی استان که در سالن جلسات شهدای معلم اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ گفت: دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی از اولویت و اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه در این دوره نگرش دانش آموزان نسبت به زندگی و مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی تغییر یافته و شخصیت کودکان در این مقطع تحصیلی شکل می گیرد.

قربانی کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و تربیتی و توانمندسازی نیروی انسانی را دو مقوله بسیار مهم در حوزه ابتدایی دانست و از مسئولین آموزش ابتدایی استان خواست با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود شهرستان، توانمند سازی نیروی انسانی را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر حذف برنامه ها و بخش نامه غیرضرور در مدارس بویژه مدارس ابتدایی تاکید کرد و گفت: مبنا قرار دادن و تعمیق برنامه های اولویت دار چون برنامه تدبیر، جابربن حیان می تواند در کیفیت بخشی بسیار اثربخش باشد.

وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر عدم برگزاری آزمون ها و پرهیز از مشق شب و استفاده نکردن از کتاب های کمک درسی در دوره ابتدایی ، برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی را فاقد ارزش دانست و گفت: برگزاری این آزمون موجب ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان شده و نشاط و شادابی را از آنان می گیرد.

قربانی اجرای طرح جابر بن حیان در دوره ابتدایی را برای پرورش روحیه پژوهش و خلاقیت در دانش آموزان بسیار موثر دانست و به مسئولین حوزه آموزش ابتدایی تاکید کرد که اجرایی شدن این برنامه ها نباید برای اولیای دانش آموزان بار مالی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی، جذب تارکین تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی در دوره ابتدایی باید جزو برنامه های اولویت دار این معاونت باشد؛ بر ارتقای کیفیت آموزش و قبولی پایه در دوره دبستان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه توجه به مسائل تربیتی دانش آموزان در دوره ابتدایی بسیار مهم است؛ اظهارداشت: معلمان باید در کنار مسائل آموزشی به موضوع تربیت، بهداشت و سلامت دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

وی راهبران آموزشی را نمایندگان آموزش و پرورش در مدارس استان دانست و از آنان خواست در بازدید های خود از مدارس تحت تصدی، نکات ایمنی و مسائل تربیتی و بهداشتی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند.

قربانی در پایان توصیه هایی نیز برای مسئولین آموزش ابتدایی شهرستان ها و مناطق تابعه استان داشت و از آنان خواست که حتما بازدید کیفی و کمی از مدارس را جزو برنامه های اصلی خود قرار دهند چراکه نظارت و ارزیابی همیشه در کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و تربیتی بسیار تاثیر گذار است .

توجه معلمان به اولیای دانش آموزان، انعکاس بازخورد بازدید به مدارس و استفاده از ابزار های تشویقی و تنبیهی برای مدیران مدارس، توجه معلمان به مسائل شادی و نشاط دانش آموزان و در نهایت تحقق برنامه ها و جامعیت بخشیدن به فعالیت ها از دیگر توصیه های مدیرکل آموزش و پرورش استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار