تابلوی اوراق تسهیلات مسکن باز قرمز شد

تهران (پانا) - اگرچه تلاش‌ها برای نجات اوراق تسهیلات مسکن از سقوط قیمتی ادامه دارد، اما به دلیل کاهش شدید معاملات مسکن، اقبال سرمایه‌گذاران به این اوراق به شدت کاهش یافته است.

کد مطلب: ۸۷۷۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تابلوی اوراق تسهیلات مسکن باز قرمز شد

در حالی که هفته گذشته به دلیل کاهش شدید تقاضای خرید اوراق تسهیلات مسکن، قیمت این برگه‌ها در بازار سرمایه با ریزش به زیر ۵۰ هزار تومان در تعدادی از نمادهای معاملاتی همراه بود، اما در معاملات ابتدای هفته جاری، با اقبال مشتریان روبه رو شد و دوباره در چند نماد شاهد سبزپوش شدن تابلوی فرابورس بودیم که این فرآیند موقتی بود و دوباره قیمت‌ها در گرانترین نماد به کانال ۵۷ هزار تومانی بازگشت. به گونه‌ای که تابلوی فرابورس بار دیگر در معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن، قرمزپوش شد.

با توجه به اینکه تلاش‌های نهادهای بالادستی اعطای تسهیلات مسکن برای متوازن نگه‌داشتن قیمت این اوراق، عمدتا در نقش مُسکن ظاهر می‌شود، بار دیگر تابلوی فرابورس در معاملات امروز به رنگ قرمز درآمده است و دیگر خبری از برگه‌های تسهیلات مسکن ۶۰ هزار تومانی نیست. به خصوص که بر اساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در آبان امسال تنها ۷ هزار و ۲۰۰ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که کمترین میزان معاملات مسکن در ۸ ماه امسال بوده است. این افت شدید معاملات مسکن در کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن بی‌تأثیر نبوده است.

در معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن، بیشتر نمادها در بازه قیمتی ۵۲ تا ۵۷ هزار تومان در نوسان هستند و تنها ۳ نماد اوراق تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های اردیبهشت و آذر ۹۶ (۹۶۰۲ و ۹۶۰۹) و مهر ۹۷ (تسه ۹۷۰۷) در گران‌ترین معامله امروز تا ۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیدند.

همچنین ارزان‌ترین برگه تسهیلات مسکن در معاملات امروز بازار سرمایه به برگه تسهیلات مسکن صادره در تیر امسال (۹۷۰۴) که ۵۳ هزار و ۷۰۰تومان به فروش رسید، تعلق دارد. ضمن اینکه در ۱۲ نماد نیز قیمت برگه‌ها در بازه ۵۵ هزار تومانی قرار دارد که بخش اعظم معاملات امروز بازار اوراق تسهیلات مسکن را به خود اختصاص داده است.

در حالی که میزان استقبال مشتریان به برگه‌های تسهیلات مسکن در معاملات ابتدایی هفته جاری نسبت به هفته‌های گذشته از رشد خوبی برخوردار بود و در ۷ نماد معاملاتی، تعداد برگه‌های جابه‌جا‌شده بالای ۱۰۰۰ فقره بود، اما در معاملات امروز بار دیگر شاهد افت سنگین حجم معامله اوراق هستیم به گونه‌ای که در ۱۵ نماد معاملاتی اوراق تسه، خرید و فروش با کمتر از ۱۰۰ برگه در هر نماد انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار