مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:

عشایر استان اردبیل از ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات دامپروری برخوردار می‌شوند

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امسال عشایر استان اردبیل از بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی از تولیدات بخش دامپروری برخوردار شده‌ند.

کد مطلب: ۸۷۷۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
عشایر استان اردبیل از ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات دامپروری برخوردار می‌شوند

معرفت آذری در جلسه بررسی ارائه تسهیلات حمایتی به عشایر استان اردبیل اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدات بخش دامپروری عشایر امسال 132 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات برای پرداخت به عشایر اختصاص یافته که با همکاری بانک کشاورزی استان نسبت به پرداخت اقدام می‌شود .

وی تصریح کرد: این تسهیلات برای تامین نهاده‌های دامی و اجرای طرح زنجیره گوشت و ارتقای راندمان تولیدات دامپروری عشایری پرداخت می‌شود که انتظار می‌رود در زمینه ارائه این تسهیلات به عشایر استان بنک‌ها ونهادهای مربوطه نهایت همکاری را داشته و تسهیل در ارائه آن را فراهم آورند .

مدیرکل امور عشایر استان بیان کرد: زندگی عشایری یک زندگی سراسر تلاش است و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است که حمایت از این قشر می‌تواند گامی مهم و موثر در راستای تحقق شعار اقتصد مقاومتی و خوداتکایی کشور باشد .

آذری با اشاره به مشکلات عشایر استان اردبیل گفت: در حال حاضر راه و آب شرب مهمترین مشکلات عشایر هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این مشکل مسئولان دستگاه‌های مربوطه پیگیری لازم را داشته باشند تا بتوانیم شاهد حل این مشکلات در مناطق عشایرنشین استان باشیم .

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی بهره‌برداران عشایری در قشلاقات شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی در راستای ابلاغ تفاهم‌نامه آموزشی بهره‌برداران با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیریت هماهنگی امور ترویج جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایراستان برگزار می‌شود .

مدیرکل امور عشایر استان افزود: در حال حاضر دوره‌های در حال اجرا شامل دامپروری، منابع طبیعی، زراعت و باغبانی است که به دلیل افزایش تولید، کاهش هزینه، کسب درآمد بیشتر و حفظ منابع پایه و نیز افزایش توانمندی‌ها و مهارت عشایر است که این دوره‌های آموزشی برای بیش از 9 هزار نفر روز در شهرستان‌های عشایرنشین استان در سال 97 برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار