برگزاری آیین تجلیل ازداوران و برگزیدگان مسابقات قرآن و فرهنگی هنری خراسان شمالی دربجنورد

بجنورد(پانا)- آیین تجلیل ازداوران و برگزیدگان مسابقات قرآن، معارف اسلامی، پرسش مهر18، فرهنگی و هنری، جشنواره های الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تجارب برتر تربیتی خراسان شمالی در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر شهرستان بجنورد برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۷۷۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل ازداوران و برگزیدگان مسابقات قرآن و فرهنگی هنری خراسان شمالی دربجنورد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی: باتوجه به اینکه دانش آموزان عزیز جامعه هدف ما می باشند در جهت تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش باید با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشیم.

عباس سعیدی با اشاره به بخش هایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور افزود:ما باید دانش آموزان را افرادی فکور، خلاق و معتقد به ارزش ها و مبانی نظری و عملی اسلام، صلح جو، پرسشگر، پاسخگو و نوع دوست بار بیاوریم و در اخلاقیات که یک انسان کامل باید به او برسد خروجی کار ما در آموزش و پرورش باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز در سند تحول از معلم به عنوان مربی یاد شده است و نباید تربیت دانش آموزان را فقط به مربی و معاون پرورشی سپرد بلکه تمام افراد در صف و ستاد آموزش و پرورش مسئولیت تربیت آنان را برعهده دارند.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به پیام رهبری به اجلاس سراسری نماز گفت:تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری وظیفه ما را در قبال گسترش اقامه نماز و مسایل تربیتی در مدارس چند برابر کرده و لازم است در حوزه های دینی که زیرساخت اساسی تربیت محسوب می شوند بیشتر تلاش نموده، چرا که راه نجات بشریت در آن است.

علی شورزاده ارگ افزود: نقش و محوریت و تاثیر آموزش و پرورش در فراگیری آموزه های دینی بسیار زیاد است و تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات از آسیب ها و گرفتاری ها می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش هم باید در خدمت تربیت باشد اظهار داشت: مسابقات و فعالیت های تربیتی یک وسیله برای رسیدن به اهداف تربیتی محسوب می شوند و رویکرد آموزش و پرورش حرکت از آموزش صرف به آموزش مهارت پروری و تربیت یک شهروند مطلوب و رسیدن به حیات طیبه است.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در پایان ضمن ارائه گزارش کسب رتبه های کشوری و استانی توسط همکاران و دانش آموزان و همچنین فعالیت های انجام گرفته و در دست اقدام این معاونت، خواستار ایجاد فضایی شاداب و با نشاط در هر واحد آموزشی با انجام فعالیت ها و رفتارهای گروهی شد.

قرائت قرآن توسط ابوالفضل قدرتی، پخش سرود ملی و صلوات خاصه، اجرای نقالی رستم و سهراب توسط دانش آموز زهرا حصاری، اجرای ابتهال توسط علی شکفته، اهدای لوح سپاس و کارت هدیه به داوران و برگزیدگان مسابقات و پذیرایی نهار از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار