شکار پرنده‌های خشک‌زی در کاشان فقط تا ۱۵ بهمن مجاز خواهد بود

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: شکار پرنده‌های خشک‌زی پس از کسب مجوز شکار و امضای تعهد نامه فقط تا ۱۵ بهمن مجاز خواهد بود.

کد مطلب: ۸۷۷۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شکار پرنده‌های خشک‌زی در کاشان فقط تا ۱۵ بهمن مجاز خواهد بود

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: با هدف پاسخگویی به متقاضیان صاحب مجوز شکار و جلوگیری از شکار غیرمجاز، با هماهنگی‌های انجام شده با اداره دامپزشکی، پروانه شکار با توجه به محدودیت‌های گونه‌ای، زمانی و مکانی در این شهرستان صادر خواهد شد.

وی افزود: ثبت‌نام و صدور پروانه از روز ۱۷ ماه جاری شروع شده و این پروانه برای شکار چهار قطعه پرندگان خشک‌زی در هر 24 ساعت فقط در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مجاز است.
وی تصریح کرد: متقاضیان متعهد می شوند که به جهت کنترل بیماری‌های مشترک ازجمله آنفولانزا، در شرایط اضطرار و با ممنوع شدن شکار پرنده از سوی سازمان دامپزشکی، نسبت به باطل کردن پروانه‌های صادره اقدام کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: منطقه شکار در شهرستان کاشان بیش از ۳۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که کبک، تیهو، باقرقره، فاخته و کبوتر چاهی از جمله پرندگان خشک زی هستند که در این منطقه زندگی می کنند.

خادمی گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست ، از ابتدای سال جاری تاکنون 30 نفر از متخلفان شکار غیر مجاز توسط ماموران یگان حفاظت سازمان محط زیست کاشان دستگیر شده و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار