مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت پژوهشی

۵۸ نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه‌سازی شده است

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم از اعمال مشوق‌هایی برای نمایه‌سازی نشریات علمی پژوهشی خبر داد و گفت تاکنون ۵۸ نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه‌سازی شده است.

کد مطلب: ۸۷۷۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
۵۸ نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه‌سازی شده است

محسن شریفی در نشست خبری تشریح برنامه‌های وزارت علوم در هفته ملی پژوهش درباره میزان تولیدات علمی کشور گفت: طبق آمارها تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ هزار مقاله از محققان ایران در اسکوپوس منتشر شده است. آمارهای سال ۲۰۱۸ هنوز کامل نشده است اما می‌توان گفت که ما از لحاظ تولید مقاله در دنیا خوب ورود کرده‌ایم و سهم تولیدات ایران از تولیدات دنیا ۱.۹۴ درصد است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم افزود: توانمندسازی نشریات علمی در سطح بین‌المللی از اقدامات دفتر سیاست‌گذاری است که اکنون هزار و 200 نشریه علمی و پژوهشی در وزارت علوم، انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

شریفی با اشاره به برنامه‌های توانمندی‌نشریات علمی اظهار کرد: توانمند سازی نشریات با دو رویکرد صورت می‌گیرد که یکی رتبه بندی نشریات است تا بر این اساس نشریات برتر را در سطح دنیا معرفی و نشریات ضعیف را توانمند کنیم.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۲ نشریه علمی پژوهشی مربوط به وزارت علوم نمایه‌سازی شدند که این تعداد در سال جاری به ۵۸ نشریه بالغ شده است. البته رویکرد وزارت علوم تنها تولید نشریات علمی پژوهشی نیست بلکه به نشریات کاربردی و ترویجی نیز توجه می‌شود به گونه‌ای که این نوع نشریات امتیازاتی در حد نشریات علمی و پژوهشی دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار