مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش:

دختران نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند

بجنورد (پانا) - مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش به همراه سرپرست و معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آیین گفتگوی بین نسلی در دبیرستان نمونه دولتی نرجس بجنورد حضور یافت و گفت: دختران و زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و نقش مهمی در فرهنگ سازی اعم از اجتماعی، فرهنگی و ... را در جامعه دارند.

کد مطلب: ۸۷۷۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دختران نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند

فرحناز میناییپور مشاور امور زنان در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه گفت: دختران و زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند واین موضوع را باید آن قدر تکرار کنیم بدون مقاومت حضور زنان و دختران در جامعه پذیرفته شود.
وی با اشاره به برخی از پیشرفت های زنان پس از انقلاب درجامعه افزود: رشد اقتصادی زنان موفق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نمونه ای از رشد زنان در جامعه بوده است.
مینایی پور یادآورشد: فعالیت اجتماعی زنان در جامعه در قالب فعالیت سیاسی در نهاد مدنی صورت می گیرد که اخیرا در نهاد آموزش و پرورش، سرمایه گذاری هایی برای دوره های نهاد مدنی و بررسی کادر شکل گرفته است.
علی قلی زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در این همایش گفت : دانش آموزان بجنوردی به ویژه دختران با همه کمبودها 95 درصد از رتبه های اول مسابقات ورزشی ، 64 درصد از رتبه های اول 65 درصد از رتبه های اول مسابقات پرسش مهر ، 72 درصد از رتبه های اول مسابقات فرهنگی و هنری ، 60 درصد از رتبه های اول مسابقات نوجوان سالم و سفران سلامت را در سال گذشته در سطح استان از آن خود کرده اند.
وی با اشاره به دونوبت بودن مدارس بجنورد یادآور شد وافزود : یکی از دغدغه های آموزش و پرورش دونوبته بودن مدارس است که حتی بیش از نیمی از مدارس هیات امنایی که باید تک نوبته باشند ، دو نوبته اداره می شوند.
قلی زاده با توجه به تمام کمبودها به مقام ها و موفقیت های دانش آموزان در سال جاری اشاره کرد و افزود: تیم مدیریتی بجنورد از 3 سال گذشته بر مدار کیفیت بخشی در مدارس و تشویق دانش آموزان برای قرار گرفتن در گروه های دانش آموزی و تربیت شان با روحیه مشورت و همکاری و بالا بردن سطح تاب آوری قرار گرفته است.
گفتنی است در این همایش مشکلات دانش آموزان خوابگاهی بجنورد توسط دانش آموزان در حضور مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش و معاونین اداره کل و معاونین آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرنگار منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار