مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نارسایی جسمی دلیلی برای محرومیت از حقوق شهروندی نیست

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نارسایی جسمی دلیلی برای محرومیت از حقوق شهروندی نیست.

کد مطلب: ۸۷۷۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نارسایی جسمی دلیلی برای محرومیت از حقوق شهروندی نیست

احمد ناصری در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین که در مدرسه توانا مدیریت آموزش وپرورش ناحیه ی یک اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بزرگداشت این روز بهانه ای است برای این که سیاست ها، اهداف و عملکرد در رابطه با معلولین بررسی شود .

وی تصریح کرد: این افراد نشان می دهند که محدودیت ها و نارسایی های جسمی مانع اراده ی قوی آنها نمی شود و درعرصه های علمی و دانشگاهی و ورزشی حضور فعال دارند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در سطح استان تلاش برای پوشش حداکثری ثبت نام این عزیزان انجام شده افزود ؛ نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی با اختصاص فضای مناسب ، تربیت نیروی متخصص ، سرویس مدارس و کمک به خانواده ها در راستای تامین بخشی از هزینه ها برنامه ویژه ای دارد .

ناصری با تقدیر از مربیان و معلمان دانش آموزان گفت: کار در آموزش و پرورش استثنایی با عشق و ایثار همراه است .

وی با اشاره به تفاوت استعداد ها و نیازهای بشری، اظهار کرد: یکی از این گروه های متفاوت، دانش آموزان با نیاز های ویژه هستند که آموزش و پرورش استثنایی متناسب با توانایی ذهنی، جسمی و حرکتی مسیر رشد و بالندگی آنها را فراهم می کند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: معلولیت تنها به فرد مربوط نیست و به طور کلی، مشکل جامعه محسوب می شود و سرمایه گذاری در جهت آموزش و خودکفایی معلولان ، گامی اساسی در جهت عدالت اجتماعی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار