فولادوند: 60 درصد نیروی های آموزش و پرورش در حال بازنشسته شدن هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران گفت: از اجبار کردن مدارس در اجرای طرح های غیر ضروری پرهیز کنید و با حضور در مدارس پای صحبت و درد دل معلمان بنشینید و همدلی خود را به آنان نشان دهید.

کد مطلب: ۸۷۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: 60 درصد نیروی های آموزش و پرورش در حال بازنشسته شدن هستند

فولادوند در جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دوره ابتدایی حساس ترین بخش آموزش و پرورش است اظهارداشت: دوره ابتدایی زیربنای آموزش است و به آن استحکام می بخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر تعلیم و تربیت با کیفیت افزود: معلمان، نیروی انسانی که مهمترین سرمایه یک جامعه است را پرورش می دهند و آنها را برای پذیرفتن مسئولیت آماده می سازند.

فولادوند با بیان این مطلب که کار شما بسیار حساس می باشد از جامعه ی فرهنگیان به ویژه آموزگاران و معلمان بابت تلاش های جهادگونه آنها تقدیر و تشکر نمود.

وی بر بازدید از مدارس و حضور در جمع فرهنگیان تصریح کرد و اضافه کرد: از اجبار کردن مدارس در اجرای طرح های غیر ضروری پرهیز کنید و با حضور در مدارس پای صحبت و درد دل معلمان بنشینید و همدلی خود را به آنان نشان دهید.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در تشریح وضعیت نیروی انسانی گفت: 60 درصد نیروی های آموزش و پرورش در حال بازنشسته شدن می باشند که بررسی و پیگیری این موضوع باید در اولویت امور قرار بگیرد.

فولادوند بر آموزش مهارت های زندگی در جامعه به دانش آموزان و پرهیز از برگزاری آزمون های رقابتی و استرس زا و برخورد با افراد تاجر پیشه و موسسات آموزشی غیرمجاز تصریح کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم با پایین آوردن میزان تراکم دانش آموزان در کلاس های درس آرامش و آسایش لازم برای معلمین فراهم شود و تسهیل در یادگیری و در نهایت تربیت در مدرسه محقق گردد و از انحراف در امور آموزشی و پرورشی جلوگیری به عمل آید.

در ابتدای این جلسه دواری نیز باتوجه به اهمیت توانمندسازی مربیان پیش دبستانی بر اهمیت و ضرورت آموزش شایستگی های حرفه ای و ثبت نام مربیان در سامانه آموزش های ضمن خدمت تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص کیفیت بخشی به فعالیت های دوره ابتدایی گفت: اجرای طرح های ارسالی از وزارت آموزش و پرورش و اداره کل را در مدارس باید بر اساس مدرسه محوری و با ابتکار و خلاقیت و با توجه به شرایط و امکانات مدیران مدارس ما اجرایی کنند و هرگز نباید در صدد مقایسه و ایجاد رقابت بین مدارس باشیم.

وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر منع استفاده از کتب کمک آموزشی و برگزاری آزمون های مقایسه ای و رقابتی، توجه به ایجاد شادابی و افزایش شور و نشاط دانش آموزان را از محورهای مهم فعالیت های مدرسه برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار