نبرد انگیزه‌های متفاوت در فولادشهر

نفت مسجدسلیمان و رویای تاریخ‌سازی؛ کابوس بزرگ 519 روی سر منصوریان

تهران (پانا) - در ادامه دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر، ذوب آهن در اصفهان برای پایان دادن به بحران و نفت مسجد سلیمان برای ادامه حضور در اوج و تاریخ‌سازی به میدان خواهند رفت.

کد مطلب: ۸۷۷۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نفت مسجدسلیمان و رویای تاریخ‌سازی؛ کابوس بزرگ 519 روی سر منصوریان

پانزدهمین هفته از مسابقات لیگ برتر که یکی از بی‌نظم‌ترین هفته‌های این دوره از رقابت‌ها بوده است امروز با برگزاری یک بازی پیگیری خواهد شد. پنجشنبه و جمعه هفته گذشته 3 بازی از هفته پانزدهم برگزار شد، امروز یک دیدار برگزار می‌شود و روزهای جمعه و شنبه هم 4 بازی برگزار خواهد شد تا پرونده نیم فصل اول بسته شود.

رویای اولین برد برای نفت

در تک دیدار امروز که از ساعت 15 آغاز خواهد شد، ذوب آهن اصفهان در حالی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از نفت مسجید سلیمان میزبانی خواهد کرد که این سومین دیدار تاریخ دو تیم است. دو دیداری که آنها در تاریخ داشته‌اند مربوط به لیگ برتر چهاردهم بود که در دیدار رفت کار دو تیم در خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در دیدار برگشت ذوب آهن در اصفهان 2 بر صفر به پیروزی رسید تا نفت مسجید سلیمان در حسرت پیروزی مقابل ذوب آهن بماند.+

کابوس 519 روزه علیرضا منصوریان

شاگردان علیرضا منصوریان به عنوان میزبانی بحران‌زده وارد این دیدار خواهند شد، ذوب آهن که هفته گذشته دیدار عقب افتاده مقابل پرسپولیس را با شکست یک بر صفر به پایان رسانده است، در 10 بازی آخر رسمی خود بدون برد از زمین خارج شده است. نکته بحرانی دیگر برای ذوب آهن عملکرد آنها در دیدارهای خانگی است، این تیم اصفهانی در فولادشهر طی این فصل نتوانسته حتی یک پیروزی را بدست آورد و با کسب 3 امتیاز از 6 بازی خانگی در قعر جدول رده‌بندی دیدارهای خانگی قرار دارد.

بحران در ذوب آهن به حدی گسترده شده که حتی حضور علیرضا منصوریان هم نتوانسته به خروج این تیم از وضعیت قرمز کمک کند. سرمربی سابق استقلال هفته سیزدهم لیگ برتر جانشین امید نمازی شد و تا به امروز 3 بازی روی نیمکت این تیم نشسته اما در نتیجه‌گیری ناکام بوده است. زمانی که امید نمازی هدایت این تیم را بر عهده داشت ذوب آهن بصورت میانگین 91 صدم امتیاز از هر بازی بدست آورده بود اما منصوریان در سه بازی خود میانگین امتیازش تنها 33 صدم درصد در هر بازی بوده است که نشان می‌دهد وضعیت با حضور منصوریان برای این بحرانی‌تر هم شده است.

منصوریان در حالی ذوب آهن را تحویل گرفت که تیم در رده دوازدهم جدول بود اما در سه بازی که سرمربیگری این تیم را بر عهده داشته 2 باخت و یک تساوی حاصل کارش بوده تا به رده چهاردهم سقوط کند و اگر در این هفته هم نتواند با 3 امتیاز زمین را ترک کند احتمال پایان تیم فصل با حضور در رده پانزدهم برای آنها وجود دارد. اما نکته جالب توجه دیگر درباره علیرضا منصوریان این است که 519 روز از آخرین برد تیم تحت هدایت منصوریان در لیگ برتر می‌گذرد، هفته سوم لیگ برتر سال گذشته آخرین برد منصوریان در مربیگری بود که با برتری یک بر صفر مقابل تراکتورسازی رقم خورد و او پس از آن در مسابقات لیگ برتر مقابل تیم‌های سایپا، پدیده، پارس جنوبی و ذوب آهن در سمت سرمربیگری استقلال و همچنین مقابل پارس جنوبی، فولاد و پرسپولیس در قامت سرمربیگری ذوب آهن ناموفق بوده است.

انگیزه ماندن در اوج و تاریخ‌سازی

در برابر ذوب آهن تیمی قرار خواهد گرفت که طی هفته‌های اخیر با آمدن علیرضا مرزبان از بحران فاصله گرفته و از قعر جدول جدا شده است. مرزبان هم در ابتدای حضور در نفت مسجد سلیمان و زمانی که جانشین عبدالله ویسی شد عملکردی شبیه به منصوریان داشت و در 4 بازی تنها دو امتیاز بدست آورده بود اما پیروزی خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان در هفته یازدهم موتور این تیم را روشن کرد و حالا با دو برد متوالی با نتیجه مشابه یک بر صفر مقابل سپیدرود رشت و پیکان تهران، این تیم از انتهای جدول جدا شده است.

نفت مسجد سلیمان که با دو برد متوالی خارج از خانه راهی اصفهان شده، هفته گذشته برای اولین بار در تاریخش توانست دو برد متوالی در لیگ برتر بدست آورد و امروز در تلاش خواهد بود تا با استفاده از بحران ذوب آهن به روند نتیجه‌گیری خود ادامه دهد. این فرصت برای نفت فراهم است که با کسب سه امتیاز در اصفهان علاوه بر اینکه برای اولین بار در تاریخ این تیم را شکست دهد، بتواند به رده‌ای تاریخی در لیگ برتر برسد. آنها که تا پایان هفته چهاردهم در رده دوازدهم حضور دارند، در صورت پیروزی در این بازی برای اولین بار در تاریخ می‌توانند به یکی از رده‌های هفتم یا هشتم جدول هم برسند. رده نهم که در هفته اول لیگ برتر چهاردهم در اختیار نفت مسجد سلیمان بود، بهترین جایگاهی است که این تیم در دو دوره لیگ برتر داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار