حکیم زاده: هویت بخشی به مخاطبان و ایجاد انسجام ملی و اجتماعی باید جزئی از برنامه‌های شبکه آموزش باشد

تهران (پانا) - اولین نشست شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش روز گذشته با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، دیگر اعضای این شورا و مدیران شبکه آموزش در سالن اجتماعات این شبکه برگزارشد.

کد مطلب: ۸۷۷۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: هویت بخشی به مخاطبان و ایجاد انسجام ملی و اجتماعی باید جزئی از برنامه‌های شبکه آموزش باشد

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی در اولین نشست شورای اندیشه‌ورزی شبکه آموزش که روز گذشته با حضور اعضای این شورا و مدیران شبکه آموزش در سالن اجتماعات این شبکه برگزارشد، گفت: «نگاه ما به رسانه از منظر تعلیم و تربیت نگاه ضلع سوم تاثیرگذار است. در گذشته مطرح می‌شد که خانواده و مدرسه دو بازوی تربیت هستند. امروز با پژوهش‌های متعدد مشخص شده است که رسانه‌ها کارکرد تربیتی دارند و می‌توانند یک فرصت یا تهدید باشند. فرصت از این لحاظ که ما هدفمند و با برنامه‌ریزی به فکر آینده باشیم و تهدید به این معناست که ممکن است نگاه ما نگاه برنامه‌ای و آینده نگر نباشد. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که صدا وسیما یک دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است، نگاه ما به این شبکه باید به این شکل باشد و انسان‌سازی میسر نمی‌شود مگر از رهگذر تربیت.»

او ادامه داد: «نگاه دکتر احمدی به عنوان مدیر شبکه بسیار مغتنم است که فرمودند شبکه باید ترکیبی از مهارت و تحقیق و تفریح باشد. این نگاه خوب می‌تواند یک بازوی قوی فرهنگ‌سازی و تربیت که آموزش‌ها را بستری برای آن در نظر می‌گیرد در این شبکه فراهم کند. از نظر من شبکه آموزش به دلیل سرعت دسترسی و دامنه نفوذی که دارد می‌تواند در هر لحظه برای گروهی از مخاطبان حاوی پیام‌های تربیتی باشد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «امیدواریم نگاه ما به مخاطبان از دوره کودکی و بعد از آن نگاه هدفمندی باشد که اگر کودکان را نادیده بگیریم تربیت و آموزش را نادیده گرفته‌ایم. با تاکید بر کودکان به عنوان مخاطبان بالقوه و پس از آن برنامه‌‌ریزی برای کودکان که شامل مدیران و خانواده‌ها خواهد شد. پس از آن با ایجاد یک بستر مناسب برای تعلیم و تربیت در خانواده ها می توانیم برنامه‌هایی با مخاطبان هدفمند داشته باشیم.»

حکیم‌زاده گفت: «در نظام تحول بنیادین آموزش وپرورش بحث بسیار مهمی که به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته تربیت تمام‌ساحتی است. امیدوارم با دید روشنی که همکاران دارند صدا و سیما و شبکه 7 بازتابی از تمام ایران باشد. هویت‌بخشی به مخاطبان و ایجاد انسجام ملی و اجتماعی باید جزئی از برنامه‌های شبکه آموزش باشد. ما باید به قالب‌ها تنوع ببخشیم و برای افزایش مخاطبان مثلا طنز، بازی، آموزش و فیلم بسترهای مناسبی ایجاد کنیم.»

او ادامه داد: «رمز موفقیت شبکه آموزش این است که اظهارنظرها پایه علمی داشته باشد و مستند باشد. این شبکه می‌تواند به عنوان یک مرجع علمی شناخته شود و سندیت پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار