تشکیل قرارگاه های فرهنگی در مساجد جنوب پایتخت

تهران (پانا) - مدیر ناحیه شهید نواب صفوی (ره) با اشاره به تشکیل ۱۵ قرارگاه فرهنگی دراین ناحیه، گفت: تلاش می کنیم، به همت این قرارگاه ها نقش مدیریتی مساجد در جلوگیری از آسیب های اجتماعی محلات پررنگ شود.

کد مطلب: ۸۷۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل قرارگاه های فرهنگی در مساجد جنوب پایتخت

به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مهران مجیدی گفت :به اهتمام به موضوع نقش مدیریتی مساجد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی محلات در ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور بررسی مشکلات و خطرات محلات در معرض آسیب، ۱۵ قرارگاه در این زمینه در این ناحیه تشکیل می شود.

وی با اشاره به فعالیت این قرار گاهها در مساجد مناطق ۱۱،۱۶،۱۹ و۱۰ تهران افزود: در این قرارگاهها که ائمه جماعات،فعالین فرهنگی و خیرین‌ آن محله عضویت دارند،در رابطه با مشکلات و آسیب های اجتماعی محلات تبادل نظر صورت می گیرد و تلاش می شود،با برگزاری جلسات مشاوره ای برای خانواده ها، برقراری تعامل و ارتباط با مدارس مقاطع تحصیلی مشکلات و خطراتی که آنها را تهدید می کند، پیشگیری های لازم صورت گیرد.

«مدیرناحیه شهید نواب صفوی(ره)» اظهار کرد:متاسفانه برخی از محلات به دلیل بافت جمعیتی، مهاجر نشین بودن و اینکه آسیب های اجتماعی در آن مناطق پررنگ است، نیازمند حمایت های جدی هستند،بنابراین لازم است در این زمینه مساجد محور حمایت و کمک به مردم محلات باشند، تا از طریق برنامه های فرهنگی و تربیتی بتوان آنها را از این خطرات و آسیب ها مصون نگه داشت.

وی به برگزاری اولین نشست این قرارگاه که در مسجد امیرالمومنین(ع) به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات منطقه باغ آذری تشکیل شده بود، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مصوب شد، در مسجد قدس این محله خدمات مشاوره ای به خانواده ها ارایه شود.

مجیدی با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های که همواره از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات مطرح کردند، مسجد برقرار است، بنابراین باید شرایط دست یابی به چنین مساجدی فراهم شود، زیرا که نباید مساجد تنها به عنوان نمازخانه مطرح باشند، بلکه باید ضمن اقامه سه وعده نماز، پایگاه حضور مردم برای استفاده از برنامه های فرهنگی و آموزشی محسوب شوند.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به فعالیت ۳۷۰ مسجد در این ناحیه تصریح کرد:مدیر مسجد، امام جماعت آن است،بنابراین باید امام جماعت مساجد متخصص و آموزش دیده باشد و با داشتن مطالعه و بینش سیاسی و اجتماعی در زمینه حل مشکلات منطقه و محله ونیز ارایه راهکار و مشاوره به مردم گام بردارد، به همین جهت تلاش می شود، ائمه جماعات محور فعالیت های محلات باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار