با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

هشتمین برنامه پیوند مدرسه و مسجد برگزار شد

زنجان(پانا)- هشتمین برنامه پیوند مدرسه و مسجد با حضور حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ، محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ، صفری رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ، مدیران ، معلمین و دانش آموزان مدارس هنرستان هاجر و دبیرستان عفاف ناحیه دو زنجان در مسجد نبی اکرم (ص) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین برنامه پیوند مدرسه و مسجد برگزار شد

حضرت آیت الله خاتمی در بین نماز ظهر و عصر خطاب به دانش آموزان گفت : دانش آموزان عزیز آینده جامعه متعلق به شماست و اگر در آینده جامعه تان را زیبا می خواهید باید از همین حالا شروع کنید، برای ساختن آن از همین امروز برنامه ریزی کنید ، آینده خود به خود و به صورت تصادفی ساخته نمی شود و همه شئونات آینده در دست شماست.

وی افزود: شکل گیری شخصیت انسان به سه عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از: محیط خانواده ، محیط آموزشی و سوم جامعه ای که در آن زندگی می کند و به رشد و تعالی می رسد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه "شخصیت ما انسان ها گاهی به صورت ضمیر خودآگاه ما و گاهی به صورت ضمیر ناخود آگاه ما صورت می پذیرد" گفت : ضمیر ناخودآگاه ما انسان ها هشت برابر تاثیر گذارتر از ضمیر خود آگاه ماست و به طور مثال می توان گفت که مانند تکه یخ شناور در آب است که فقط یک قسمت آن روی دیده می شود و 9 قسمت آن در زیر آب و غیر قابل دیدن است.

آیت اله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: طبق تحقیقی که در حوزه نماز و نماز خوانی انجام شده است دانش آموزانی که نماز خواندن را از محیط خانواده با پدر و مادریا سایر اعضای خانواده شروع کرده اند به ندرت آنرا ترک می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: خانواده ها باید به صورت غیر مستقیم و غیر کلامی با اعمال و کارهای مناسب فرزندان خود را به نماز تشویق کنند و محیط دوم که فرزند نمازخوانی را در آن شروع می کند و ادامه می دهد محیط مدرسه است که از گروه همسالان و دوستان ، مدیران ، معلمین و مربیان تاثیر پذیری دارد و عوامل مدرسه باید بسیار ظرافت به خرج دهند تا مبادا دانش آموزان را از این حوزه دور کنند .

امام جمعه زنجان اضافه نمود: سه گروه برای دانش آموزان سرمایه گذاری می کنند گروه اول پدر و مادر و خانواده ها هستند، گروه دوم آموزش و پرورش و تمامی عوامل دخیل در امر تعلیم و تربیت است و سومین گروه جامعه و دولت است که شامل رسانه ها ، ارگان ها ، سازمان ها ، موسسات و غیره می شود.

امام جمعه زنجان یادآور شد: این عوامل دست در دست هم برای بوجود آمدن جامعه ای با نشاط پویا و سالم باید تلاش کنند و این در حالیست که متاسفانه هر سه گروه با این همه سرمایه گذاری هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اند .

وی در پایان به دانش آموزان توصیه کرد: در کنار علم ، رفتار ، سلوک ، اخلاق و دین، مهارت های زندگی از جمله مهارت نه گفتن را بیاموزید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار