مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش: ماموریت اصلی انجمن اولیا و مربیان مدارس آموزش خانواده است

یزد (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از ایجاد اتاق اولیا در ۱۰ درصد مدارس کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه به تدریج در سایر مدارس کشور نیز اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۷۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش: ماموریت اصلی انجمن اولیا و مربیان مدارس آموزش خانواده است

"نورعلی عباسپور" در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد درباره جزئیات راه‌اندازی اتاق اولیا در مدارس گفت: در آموزش و پرورش بر نقش اولیا در فرآیند تعلیم و تربیت تاکید بسیاری می‌شود.

او افزود: فراهم شدن امکان گفتگوی والدین و فرزندان با معلمان و مدیر مدرسه از جمله کارکردهای راه‌اندازی اتاق اولیا در مدارس است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آمنورش و پرورش گفت: ماموریت اصلی ما در انجمن اولیا و مربیان مدارس مباحث آموزش خانواده است و باید به این موضوع اهمیت داده شود.

وی افزود: انجمن اولیا و مربیان در سالیان گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.

عباسپور با اشاره به فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در مدارس گفت: باید در کنار مباحث تئوری بیشتر به کارهای عملیاتی توجه کنیم.

او با بیان اینکه اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در حال بازنگری است افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع انجمن اولیا و مربیان توجه و تاکید ویژهای دارد.

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به گستردگی حجم کار انجمن، اولیا و دانش‌آموزان و خانواده تاثیر بسیار مهمی در آموزش دارا هستند.

او افزود: این بخش فعالیت‌های بسیاری را دارد که ارتباط بین خانه و مدرسه این فعالیت‌ها را تسریع می بخشد و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها راهگشای بسیاری از مشکلات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست گفت: آموزش و پرورش بدون مشارکت‌های مردمی و خانواده نمی‌تواند به اهداف خود برسد و آنها بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند.

عباسعلی دانافر انجمن را یکی از ارکان تسهیل‌کننده آموزش و پرورش دانست و گفت: اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون مشارکت عمومی غیرممکن است.

او افزود: به طور کلی هدف آموزش و پرورش تعلم و تربیت و جامعه‌پذیرکردن نسل کودک و نوجوان است یعنی آنها تربیت شوند و بتوانند هم خودشان و هم جامعه را اداره کنند.

دانافر آماده کردن دانش‌آموزان برای زندگی آینده و کسب مهارتهای زندگی اجتماعی را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: برای اجرایی کردن این هدف نیازمند همراهی همه نهادها و ارگانها هستیم و فقط مدرسه به تنهایی نمیتواند این نقش را ایفا کند.

دانافر با اشاره به اهمیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس گفت: در زمان حاضر دانش آموزان به غیر از مدرسه و خانواده از طریق شبکه‌های اجتماعی با عوامل بیرونی دیگری سر و کار دارند و از آنها تاثیر می‌گیرند که در این زمینه‌ها باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

او ادامه داد: با توجه به وجود شبکه‌های اجتماعی می‌طلبد که والدین و مدرسه دست به دست هم بدهند و در مقابل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را ایمن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار