سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفت

یزد (پانا) - سرپرست استانداری یزد در سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفت بر استفاده از ابزارهای نوین وجدید ارتباطی و هنر و هنرمندان و پرهیز از کلیشه‌های تکراری برای بیان دستاوردها و گزارش‌های چهل‌سالگی انقلاب تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۷۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفت با حضور "محمدعلی طالبی " سرپرست استانداری یزد، "کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "محمد محامدی" فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد در شورای اداری شهرستان تفت با تقدیر از همراهی و همگامی ارزنده بین مدیران اجرایی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه شهرستان تفت خاطرنشان کرد: باید با نهایت استفاده از این فرصت و با برنامه‌ریزی مناسب، اقدامات خوبی باهدف جلب رضایت مردم صورت گیرد.

"محمدعلی طالبی" درباره برنامه‌ریزی مناسب برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نیازمند یک تحول در بیان دستاوردها و تبیین مواضع انقلاب هستیم و یکی از دستاوردهای انقلاب، تحول گفتمانی و میدان یافتن ابزارهای نو برای انتقال فرهنگ و مفاهیم بوده ولی در تبیین مواضع انقلاب و دستاوردهای آن اسیر راه و ابزارهای سنتی هستیم و لازم است در آستانه چهل‌سالگی و بلوغ انقلاب، برای بیان این دستاوردها قالب شکنی صورت گیرد و از کلیشه‌های تکراری در بحث تبیین انقلاب پرهیز کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز با نسل جدیدی مواجه هستیم که در معرض ابزارهای ارتباطی جدید است و خیلی از کلیشه‌های گفتمانی و گزارش‌ها و دستاوردهای انقلاب برای این نسل جذابیتی ندارد و جامعه را نیز اقناع نخواهد کرد و جامعه در عمق دستاوردهای پرشکوه انقلاب قرار نخواهد گرفت و لازم است برای بیان دستاوردها و گزارش‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران ابزارهای نوین وجدید ارتباطی و هنر و هنرمندان استفاده مناسب صورت گیرد.

سرپرست استانداری یزد تصریح نمود: ادارات و سازمان‌های دولتی برای بیان گزارش، تأثیرپذیری گزارش خود را مورد ارزیابی قرار دهند و نهاد و گروه‌های مردمی مرتبط با جامعه را درگیر بیان مواضع و دستاوردهای انقلاب در آن اداره یا دستگاه کنند.

طالبی به ویژگی‌ بسیط بودن آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: آرمان‌های انقلاب طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برگرفته و این نشان از بالندگی انقلاب اسلامی ایران دارد و در مدت 15 سال از زمان شروع حرکت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خیلی از مباحث و مطالبات مردمی پرورانده شد و مانند بسیاری از انقلاب‌های دیگر که با یک جرقه یا مطالبه صنفی شروع و تبدیل به یک جریان و حرکت شود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد، نبود.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران یک دوران 15 ساله پرورش‌یافته با اهداف و آرمان بسیار متعالی را به همراه داشت و ظلم است که با نگاه حداقلی و یک هدف خاص انقلاب را تفسیر و بیان نماییم.

"محمدعلی طالبی" عنوان کرد: بسیاری از مطالبات و درخواست‌های مردمی در درون گفتمان انقلاب وجود دارد و نیاز به این نیست که آن را درجایی فراتر از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دنبال کنیم. چتر انقلاب، مردم و مطالبات مردمی را پوشش می‌دهد و نیاز است دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری به مطالبات مردم پاسخگو باشند و خط‌کشی‌های مختلف را کنار گذاشته و به مردم فرصت دهند تا احساس کنند که انقلاب و گفتمان انقلاب برای مطالبات مردمی برنامه و هدف داشته و رسیدگی به مطالبات آنان در درون گفتمان انقلاب تداوم خواهد داشت.

سرپرست استانداری یزد اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان دولتی شرایط بهتری برای مردم در چهلمین سال انقلاب فراهم و با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب طعم خوش چهل‌سالگی انقلاب به کام مردم شیرین شود و رضایت مردم از عملکرد مسئولین به دست آید.

طالبی درباره برنامه‌ریزی در استان در مورد بودجه سال 98 نیز بیان داشت: در استان یزد برنامه‌ریزی جهت لایحه بودجه آغازشده و منتظر دریافت پیشنهاد‌های ادارات و دستگاه‌های استان هستیم تا با جمع‌بندی، این پیشنهادها را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم و با پیگیری نمایندگان مردم، شرایط خوبی در رابطه با بودجه سال 98 برای استان یزد فراهم شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری امام‌جمعه شهر تفت نیز در این جلسه اظهار داشت: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی ایران با توجه به همه دشمنی و کارشکنی‌های صورت گرفته با پیروزی و سربلندی و افتخار در آستانه چهل‌سالگی قرارگرفته که نشان از رشد و کمال نهایی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: مراسم‌های دهه فجر امسال باید با برنامه‌ریزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

امام‌جمعه تفت خواستار بیان دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در شهرستان برای مردم شد و خاطرنشان کرد: در جشن‌های شکرانه‌ای که در شهرستان در دهه فجر برگزار خواهد شد باید دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی که با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان به‌دست‌آمده برای مردم بیان شود.

"کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست شورای اداری شهرستان بابیان اینکه امروز کشور درگیر شدیدترین فشارهاست، گفت: در اوایل انقلاب به دنبال پشت سر گذاشتن بحران مشروعیت در کشور بودیم ولی اکنون در دوره اقتدار قرار داریم که مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی که اکنون علیه کشور راه افتاده لازم است کارایی خود در زمینه‌های مختلف را ارتقاء دهیم.

وی بابیان اینکه ما در زمینه‌های مختلف مانند صنایع موشکی و دفاعی پیشرفت خوبی داشتیم، گفت: نیاز است کشور درزمینهٔ مسائل و مشکلات داخلی نیز به کارایی لازم برسد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امروز همگان باید همانند شرایط جنگ فکر کنند و بسیجی وار در جهت بالا بردن کارایی نظام تلاش کنند.

دهقانی فیروزآبادی به چهل‌سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: در شهرستان تفت بسیاری از مناطق از نعمت گاز بهره‌مند و درزمینهٔ آب‌رسانی همگام‌های خوبی برداشته‌شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه اشاره کرد و گفت: اضافه شدن دو نماینده به حوزه انتخابیه‌های استان و طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مصوب و قطعی شده و احتمال زیاد در صحن مجلس نیز رأی می‌آورد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح یک نماینده ۱۵ درصد از آرای حوزه انتخابیه را باید کسب و بیشترین رأی را در استان داشته باشد.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری-اقتصادی مجلس افزود: این طرح سبب می‌شود به‌جای اینکه نمایندگان درگیر منطقه‌گرایی شوند و کارهای شوراها را انجام دهند در سطح کلان نظارت داشته باشند که متأسفانه اکنون در مجلس نظارت اصولی بر روی دستگاه‌ها وجود ندارد و با اجرای این طرح این نقیصه رفع خواهد شد.

"محمد محامدی" نیز در این جلسه به ارائه عملکرد دولت در هشت‌ماهه سال 97 در شهرستان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت سعی شده با پیگیری، بعضی از مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف را رفع نماییم و ازجمله اقدامات و دستاوردهای دولت را می‌توان به گازرسانی به روستاهای دهستان دهشیر، تکمیل اسفالت و راه‌اندازی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای با همکاری شهردار و شورای شهر و پیگیری روشنایی این مسیر در جلسات با مدیرعامل و سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان، برگزاری جشنواره‌های مختلف برای معرفی محصولات و دستاوردها و صنایع‌دستی شهرستان ازجمله جشنواره بانوی روستا در اسلامیه، جشنواره آلبالو و فراورده‌های آن در طزرجان، جشنواره فرهنگی و ورزشی امید و نشاط در روستای نصرآباد، برگزاری جشنواره توانمندی‌های بانوان روستایی در سانیج، جشنواره انار در دو بخش شهری و روستایی و جشنواره بادبادک‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: افتتاح 26 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 364 میلیارد با حضور استاندار و معاون وزیر ورزش و جوانان، حضور وزرای بهداشت و نیرو در مراسم عاشورای تفت و رایزنی در مورد مسائل حوزه بهداشت و درمان با وزیر بهداشت، دیدار با معاونان سازمان برنامه‌وبودجه با همراهی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص منابع مالی برای سرعت بخشیدن به پروژه تقاطع غیر هم‌سطح تفت و افزایش اعتبار منابع مالی برای طرح آب‌رسانی به روستاهای شهرستان، رونمایی از خط تولید سرنگ انسولین واحد تولیدی برنا طب ایساتیس با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی کشور با اشتغال 30 نفر در مرحله اول، ایجاد کانون سلامت محله، در محله سرده تفت به‌صورت پایلوت استانی و در آینده نزدیک در تمامی محلات شهر تفت و شهرستان، پیگیری دو پروژه آب‌رسانی سانیج و غدیر که در صورت بهره‌برداری حدود 70 روستای شهرستان از شبکه آب آشامیدنی بهره خواهند برد و تمام سعی و تلاش مسئولین شهرستان بر این است که این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، کسب رتبه برتر استانی ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی در ارزیابی مردادماه سال 97، کسب عنوان فرماندار، رئیس اداره، مسئول کتابخانه و کتاب‌خوان برتر در حوزه انجمن کتابخانه‌های عمومی، کسب رتبه اول در جذب اعتبارات وام اشتغال پایدار روستایی از صندوق توسعه ملی، کسب رتبه دوم در ارزیابی اداره کل روابط عمومی استانداری هفته دولت توسط روابط عمومی فرمانداری، دیدار با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همراهی نماینده مردم در جهت افزایش تخصیص قیر و افزایش اعتبار جهت انجام پروژه‌های عمرانی روستایی ازجمله اقدامات و عملکرد دستگاه‌های شهرستان درراه پیشرفت و توسعه شهرستان در این مدت بوده است.

محامدی به برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: باید به‌طور ویژه و با توجه به شرایط خاص و تحریم‌های ظالمانه به بیان دستاوردها و عملکرد چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران برای عموم مردم و به‌ویژه نسل جوان بپردازیم.

در پایان این جلسه از روابط عمومی‌های برتر ادارات شهرستان تفت "نسرین نوفرد" مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان، " سید محمد میرباقری" مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و " سید رضا فخرالساداتی" مسئول روابط عمومی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان که در بزرگداشت هفته دولت سال 97 حائز عناوین برتر شده بودند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار