اعضای بیمار رامسری مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت برداشته شد

رشت(پانا)- مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: کبد فرد رامسری دچار مرگ مغزی با رضایت خانواده اش برای پیوند به بیمار نیازمند در بیمارستان رازی رشت برداشته شد.

کد مطلب: ۸۷۷۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اعضای بیمار رامسری مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت برداشته شد

محمدرضا حسین زادهافزود: کبد علی ربیع اشرفی 40 ساله ساکن رامسر که به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اش در مرکز واحد فراهم آوری رازی رشت برداشته و برای پیوند به بیمار نیازمند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.
وی اظهار داشت: همچنین نسوج این بیمار دچار مرگ مغزی شامل دریچه های قلب، چند قطعه استخوان و تاندون و غیره برای استفاده بیماران نیازمند برداشته شد.
اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال 1387 در گیلان انجام گرفت؛ باربد چمن زیبای، کودک چهار ساله اولین اهدا کننده در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی 42 ساله پیوند زده شد.
هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهند، می تواند جان حداقل هشت تا 53 نفر را نجات دهد؛ بر اساس آمارها، هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.
کلیه ‌ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و همچنین قرنیه چشم ، تاندون ، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.
قانون پیوند اعضاء ، فروردین ماه 1379 در مجلس شورای اسلامی به‌ تصویب رسید؛ براساس این قانون، اعضای بیماران فوت ‌شده یا بیمارانی که مرگ‌ مغزی آنان آشکار و مسلم شده را می ‌توان به ‌شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی‌ دم برای پیوند ‌به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستگی دارد، استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار