رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان :

اختصاص بیش از ۲ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در بوکان

ارومیه(پانا)-رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: در سالجاری ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در این شهرستان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۷۷۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بیش از ۲ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در بوکان

قادر درویشی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۲۳ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای توانمندی دریافت نموده اند و همچنین ۲۱ نفر دیگر آموزش‌های شغلی لازم را دیده اند تا در سال آینده تسهیلات اشتغال برای آن‌ها اخذ گردد.

وی افزود: در هشت ماهه نخست سالجاری، تعداد ۶۱۵ نفر زن سرپرست خانوار در قالب کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی احکام و مسایل فرهنگی، اجتماعی و تصحیح نماز را فرا گرفته اند و ۳۶ نفر زن سرپرست خانوار به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام و ۳٨ نفر دیگر نیز در شرف اعزام هستند.

درویشی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳۰ زن سرپرست خانوار مددجو در این شهرستان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند تا از مزایای از کار افتادگی و بازنشستگی بهره‌مند شوند، اظهار داشت: به ۱۹ نفر از مددجویان زن سرپرست خانوار برای تامین مسکن به صورت خرید یا احداث، در مجموع اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال مساعدت بلاعوض شده است؛ همچنین وام مسکن بصورت هم افزایی و تعمیرات مسکن برای ۴۵ خانواده زن سرپرست به میزان ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این نهاد پشت نوبت حمایت وجود ندارد و تکمیل پرونده حمایتی زنان سرپرست به روز می‌باشد، افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۱۰ خانوار در این شهرستان زن سرپرست است که از این میان، ۲هزار و ۶ خانواده به دلیل فوت سرپرست، ۳۱۴ خانوار طلاق، ۲۳ مورد متارکه و مفقودی سرپرست، ۲۹ بد سرپرستی و عدم صلاحیت و ۱۳۸ خانوار هم به دلیل زندانی سرپرست مرد، حمایت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار