رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی: برای گرداندن مدارس استثنایی 135میلیارد تومان نیاز است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل بیش از ۱۵۱ هزار نفر در مدارس استثنایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۷۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی: برای گرداندن مدارس استثنایی 135میلیارد تومان نیاز است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مجید قدمی گفت: «در نظام جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد که به کودکانی که دارای تفاوت از سایرین هستند آموزش‌های ویژه ارائه می‌دهد. این ۷ گروه از جمله نابینایان، ناشنوایان، افراد دارای مشکلات ذهنی، مشکلات عاطفی، اختلالات یادگیری و گروه چند معلولیتی هستند که تحت پوشش برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار دارند.»

او به اقداماتی که از ۳ سال پیش برای کودکان دیر‌آموز شروع شده است اشاره کرد و گفت: «این دانش‌آموزان آنهایی هستند که حدود ۱۵ نمره هوشی از سایر دانش‌آموزان پایین‌تر هستند. در حال حاضر بیش از ۱۵۱ هزار نفر در مدارس ما در حال تحصیل هستند. ۱۷۸ هزار نفر آمار مدارس خاص ما است. برای نابینایان کتاب بریل وجود دارد. برای کودکان جسمی حرکتی در کتب‌های فنی حرفه‌‌ای امتیازاتی قائل شده‌ایم. این افراد به رشته‌های علوم انسانی و موسیقی و کامپیوتر سوق داده می‌شوند.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آمار مدارس استثنایی در کشور اشاره کرد و گفت : «۱۵۷۰ مدرسه با ۲۳ هزار نیروی شاغل در این مدارس مشغول به کار هستند که برای گرداندن این چرخه بزرگ آموزشی به اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد نیاز است. آمارها نشان می‌دهد که برای آموزش دانش‌آموزان استثنایی حدود ۳ برابر دانش‌آموزان هزینه می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار