مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان نماد و قلب آموزش و پرورش ایران است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان نماد و قلب آموزش و پرورش ایران علاوه بر همکاری و تعامل بین اجزای اصلی خود یعنی خانه و مدرسه نیازمند همدلی، همکاری و تعامل همه اجزای نظام و بخش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۷۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان نماد و قلب آموزش و پرورش ایران  است

او در این پیام آورده است: ضمن درود به روح مطهر امام شهیدان و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه ۳۶۰۰۰ دانش‌آموز و ۴۰۰۰ معلم شهید و آرزوی صحت و سلامتی بر رهبرمعظم انقلاب و توفیق خدمت برای دولت تدبیر و امیدرا از درگاه خداوند متعال خواهانم .

قبل از هر چیزی لازم می دانم از اعتماد وزیر اخلاق مدار آقای بطحایی به اینجانب ،مراتب تقدیرو تشکرخودرا اعلام می نمایم و ازخداوند متعال می خواهم به همت همکارانم در اداره کل ،مناطق و مدارس ،پاسخ شایسته ای به این اعتماد بدهیم . از تلاش های خستگی ناپذیر و حسن مدیریت برادر گرانقدر آقای مهندس باقری تشکر می نمایم و امیدوارم در انجام این تکلیف سنگین از مشورت های ایشان بی بهره نمانم.

استحضاردارید امروزه آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و زمینه‌ساز توانایی در نسل حاضر و آینده است،نهاد آموزش و پرورش می‌تواند ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی کار تخصصی به عنوان ابزار و هدف توسعه ، تسهیلگر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وحتی فراتراز آن موجب وحدت و انسجام اجتماعی و وحدت سیاسی و درنهایت ارتقای مدیریت مؤثر داخلی و رشد و توسعه پایدار باشد.

شما می دانید رشدو توسعه پایدار کشور به تربیت انسان های آگاه ،متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه جانبه مرهون توسعه سرمایه انسانی است. به همین دلیل توجه و اهتمام به آموزش و پرورش به تعبیر رهبر معظم انقلاب وظیفه کل جامعه و آحاد مردم وهمه دستگاه‌ها است و ایشان به صراحت هرگونه هزینه کردن در این نهاد را سرمایه‌گذاری تلقی می نماید،ازطرف دیگر رسیدن به یک آموزش و پرورش آینده‌ساز به تعاون و مشارکت نیازمند است.

اینجانب باور دارم ؛آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان نماد و قلب آموزش و پرورش ایران علاوه بر همکاری و تعامل بین اجزای اصلی خود یعنی خانه و مدرسه نیازمند همدلی، همکاری و تعامل همه اجزای نظام و بخش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

امروزه مطالبه مردم از آموزش و پرورش، دیگر یاد دادن، خواندن و نوشتن نیست و بدون تردید مطالبه مردم شهر تهران و خانواده‌های دانش‌آموزان تهرانی از آموزش و پرورش، برخورداری مدارس از آموزش‌های کیفی و ارائه آموزش و پرورش با کیفیت به فرزندان‌شان است.

در چنین فضایی مطالبه‌گرایانه و وجود واقعیت‌های انکارناپذیری چون تقاضای فزاینده برای آموزش، تنوع سلایق، محدودیت منابع، کافی نبودن مشارکت مردم در تأمین هزینه‌های آموزشی و اتکای بیش از حد به منابع دولتی، آموزش و پرورش شهر پیچیده‌ای مانند تهران بیش از هر زمانی و قبل از هر چیزی نیازمند حرکت بر مدار قانون و پرهیز از هرگونه شتابزدگی و ابتلاء بر برنامه محوری است تا بتواند در مسیر حرکت خود به تعالی برسد.

اینجانب باور دارم قطار آموزش و پرورش شهر تهران بر ریل برنامه‌های کارشناسی تنظیم شده است و به همه همکارانم اطمینان خاطر می‌دهم با دقت و حساسیت و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و برنامه‌های دولت و همچنین برنامه‌های اعلامی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، این قطار به حرکت خود ادامه خواهد داد.

و با بررسی وضع موجود و شناخت فرصت ها و تهدیدها و بر اساس مطالعات کارشناسی و پرهیز از هرگونه تعصب و تعجیل در صورت ضرورت، برنامه‌های اصلاحی و مکمل را به منظور تعالی و توسعه آموزش و پرورش پایتخت اجرایی نماییم.

اینجانب به اینکه آموزش و پرورش سرمایه نسل امروز و فردای ماست و به اینکه هرجا بحث از آموزش کیفی است باید سهم و نقش مردم در اداره امور مدارس و میزان مشارکت آنها در تولید و اجرای برنامه‌های آموزشی بالا رود، ایمان و اعتقاد و باور دارم و بر همین اساس باور دارم آموزش و پرورش شهر تهران باید متعلق به مردم، دانش‌آموزان و معلمان تهران باشد و وظیفه همه دغدغه‌مندان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان، اهل قلم و رسانه‌ها و فعالان صنفی است که کمک کنند تا مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت فارغ از سیاست و به دور از بده بستان‌های سیاسی باشد تا بر اساس قانون و اصول علمی به طراحی برنامه‌های خلاقانه و غیر تبلیغاتی در تراز شهری مانند تهران بپردازد و علاوه بر ارتقای آموزش و پرورش تهران می‌تواند به نقش الگوی خود برای سایر نقاط کشور هم عمل نماید.

اینجانب این فرصت ارزشمند را مغتنم می شمارم و از همکاران دلسوز وتلاش گرم ،مردم،فرهنگیان و دانش آموزان عزیز شهرستان های استان تهران که درطول مدت حضورم همواره یارو یاور خدمتگزارخودبودند سپاسگزاری کنم و بابت همه تقصیرات و کمبودها از آنان حلالیت بطلبم.

هم چنین فرصت را ارزشمند می شمارم و از کارشناسان و دغدغه مندان و صاحب نظران آموزش وپرورش تهران می خواهم که دراین مسیر با پیشنهادات و توصیه های مشفقانه و دلسوزانه خود یاریگرم در اداره بهتر آموزش و پرورش این شهر باشند.

از خداوند متعال خواهانم که آن رفتن و این آمدن ها منشاء خدمت به مردم ،تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تربیت نسلی در تراز جمهوری اسلامی باشد.

خدایا چنان کن سرانجام کار .......که تو خشنود باشی و ما رستگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار