رئیس پلیس راه استان اردبیل:

152 نقطه بالقوه تصادف‌خیز در استان اردبیل شناسایی شده است

اردبیل (پانا) - رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: 152 نقطه بالقوه حادثه‌خیز در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل برای تصادفات مرگبار شناسایی و به مسئولان معرفی شده است.

کد مطلب: ۸۷۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
152 نقطه بالقوه تصادف‌خیز در استان اردبیل شناسایی شده است

سیدحجت فتاحی اظهار کرد: از این تعداد برای 31 نقطه نسخه آنی نیاز است تا نسبت به ترمیم و اولویت اصلاح آنها با همکاری راه و شهرسازی و راهداری اقدامات فنی و اجرایی انجام شود .

وی با بیان اینکه 61 درصد این نقاط حادثه‌خیز در شمال استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: تنها دو درصد راه‌های استان اردبیل به شکل بزرگراه و 98 درصد نیز دوطرفه است .

رئیس پلیس راه استان میانگین احداث بزرگراه در کشور را به ازای هر 100 کیلومتر 19 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل این میانگین کمتر از 10 کیلومتر است .

فتاحی به شناسایی و آشکارسازی 25 نقطه حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و افزود: البته تنها 10 درصد تصادفات استان اردبیل در این نقاط رخ داده و 90 درصد نیز در سایر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بوده است .

وی به مصوبات صدوچهل و سومین جلسه شورای عالی ترافیک اشاره و بیان کرد: در این مصوبات چهار نکته اساسی وجود دارد که نسبت به پیگیری آن اقدام کنیم که در وهله اول لزوم تنظیم برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری باید با محوریت مسئولان استانی تعریف و تدوین شود تا در یک چشم‌انداز پنج ساله بتوان به اهداف مورد نظر در کاهش تصادفات دست یافت .

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: براساس این مصوبه با حضور دادستان مرکز استان هر 6 ماه یکبار جلسات این کمیسیون برگزار شده و تحلیل‌های دقیق از تصادفات، علل و عوامل آن انجام خواهد شد .

فتاحی با اشاره به نصب دوربین‌های هوشمند و ثبت تخلفات در جاده‌ها و بزرگراه‌ها، افزود : ضرورت دارد این سامانه‌ها در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی نصب و توسعه سامانه هوشمند ITC را مورد توجه قرار دهیم .

وی با ارائه برخی پیشنهادات در رسیدن به نقطه مطلوب کاهش تصادفات اظهار کرد: باید 14 دستگاه متولی در این حوزه پای کار بیایند و در کنار آن عملکرد هر یک از دستگاه‌ها به شکل 6 ماهه ارزیابی شده و تلاش و اقدامات موثر بازگو شود .

رئیس پلیس راه استان به فعال بودن 38 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات در استان اشاره کرد و گفت: باید با همکاری بخش خصوصی این سامانه‌ها را توسعه دهیم و در همه نقاط حادثه‌خیز نسبت به نصب آن اقدامات جدی انجام شود .

فتاحی خط کشی حاشیه و وسط جاده‌ها را به شکل گرم، نصب سرعت‌گیرها در برخی جاده‌های فرعی، اجرای شیارزنی و خط کشی‌های سه‌بعدی به همراه نصب تابلوهای متحرک و هشداردهنده را از ضروریت‌ها اعلام کرد .

وی به افزایش 10 میلیون تردد در جاده‌های استان در 8 ماهه گذشته اشاره و اظهار کرد: این افزایش تردد هشدار جدی برای ماست تا به فکر توسعه جاده‌های این استان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار