با مشارکت دادگستری و اداره بهزیستی ؛

نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین در اردبیل افتتاح شد

اردبیل (پانا) - با حضور مسئولان استانی و اصحاب قلم و رسانه با مشارکت دادگستری و اداره بهزیستی نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین در در ساختمان مرکز جراحی آراد اردبیل افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۷۷۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین در اردبیل افتتاح شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در مراسم افتتاح نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین ‌در ساختمان مرکز جراحی آراد اردبیل، اظهار داشت: دادگاه مکان مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان نیست و سبب تضعیف روحیه کودکان و نوجوانان می‌شود به همین دلیل باید مراکزی مجزا برای کودکان فراهم شود تا کودکان از این محیط‌ها دور بمانند .

یوسف خدادادی بیان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی نباید کودکان را در محیطی که فضای پلیسی دارد و محیطی همراه با مجرمان و فضایی پرتنش و اضطراب‌آور برای کودکان وجود دارد و سبب ترس و مشکلات روحی آنان می‌شود قرار دهیم که بی‌شک راه‌اندازی این مرکز سبب حل این مشکل خواهد شد .

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز شرایطی فراهم می‌شود که کودکان بتوانند در محلی آرام و بدون تنش با والدین خود ملاقات کنند و از مشاوره‌های تخصصی همچون در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شوند که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق هستیم که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب و ترویج برنامه‌های مناسب است چرا که علاوه بر تاثیرات منفی طلاق در جامعه مهم‌ترین آسیب و ضربه به کودکان وارد می‌شود که امیدواریم از ظرفیت مشاوره‌ها به شکل مناسب استفاده شود تا خروجی مورد انتظار را شاهد باشیم .

خدادادی تصریح کرد: در این مرکز خدماتی همچون مشاوره های تخصصی در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه کاهش طلاق، کمک به کودکان طلاق و همچنین مشاوره به زوج‌های طلاق گرفته برای انتخاب صحیح در ازدواج دوم ارائه خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار