پاسخ‌های معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به سوال‌های فرهنگیان/۳

اللهیار ترکمن: درباره میانگین حقوق صحبت کردم نه کف حقوق

تهران (پانا) - پانا چندی پیش از فرهنگیان خواست سوال‌های خود از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را برای این خبرگزاری ارسال کنند. سوال سوم فرهنگیان از اللهیار درباره نقل قولی از او درباره میانگین حقوق فرهنگیان بود.

کد مطلب: ۸۷۷۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن: درباره میانگین حقوق صحبت کردم نه کف حقوق

حسین الهامی‌نژاد: فرهنگیان نسبت به این نقل و قول اللهیار ترکمن که میانگین حقوق معلمان را 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده بود اعتراض داشتند و این عدد را اشتباه می‌دانستند. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در این‌باره گفت: «من اعتقادی به پخش اطلاعات حقوقی و یا پرداخت‌های معلمان در جامعه ندارم. این اظهار نظر مربوط به سوال خبرنگاری درباره طرح کمک 200 هزار تومانی دولت به کارمندانی با حقوق زیر 3 میلیون تومان بود که من در آنجا در جواب سوال خبرنگار مبنی بر این که چند نفر در آموزش و پرورش شامل دریافت این مبلغ می شوند، این امار را آرائه کردم تاکید می‌کنم که این عدد کف حقوق فرهنگیان نیست و مربوط به میانگین کلی حقوق فرهنگیان است.»

او ادامه داد: «اطلاعات من از سیستم حقوق و مزایا است. حقوق تابعی از مدرک تحصیلی و سنوات خدمت است که برخی از عوامل مانند منطقه جغرافیایی نیز در آن تاثیرگذار است. کسانی که بالای ده سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند حقوقشان از 2 میلیون و 200 هزارتومان بالاتر است. صحبت من بر اساس مستندات بوده و من کف حقوق را 2 میلیون و 500 اعلام نکردم و منظور من میانگین حقوق کلی فرهنگیان بود.»

اللهیار گفت: «احتمالا فرهنگیان عزیزی که سابقه خدمت آنها زیر 5 سال است به حرف من اعتراض کردند. همه کسانی‌ که در دستگاه‌های دولتی زیر 5 سال سابقه خدمت دارند حقوقشان کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار