مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش ارژن: شناسایی بانوان توانمند و کارآفرین از اولویت ها است

شیراز (پانا) – مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش ارژن با اشاره به وضعیت کوهستانی و جمعیت روستایی منطقه ارژن و محرومیت آن، توجه به وضعیت زنان و دختران را از اولویت های این منطقه دانست و افزود: سطح فرهنگی این منطقه به لحاظ بهداشتی، اصول خودمراقبتی و بسیاری مسائل و آسیب ها نیازمند توجه همه جانبه است.

کد مطلب: ۸۷۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش ارژن: شناسایی بانوان توانمند و کارآفرین از اولویت ها است

کاترین باقری در گفت و گو با پانا ادامه داد: با توجه به اینکه امور بانوان اداره ارژن از شهریور ماه سال جاری به صورت جدی کار خود را آغاز کرده است، این دفتر، رسیدگی به وضعیت زنان فرهنگی و دختران دانش آموز را با هدف شناسایی بانوان توانمند، کارآفرین و علاقمند به کار در حوزه زنان را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و سعی دارد تا زنان را در این زمینه یاری دهد.

وی افزود: گردهمایی بانوان مجرد و خودسرپرست این اداره با حضور 40 تن از بانوان و مسوولان استانی و منطقه ای برگزار شد و در این گردهمایی مطالبی در زمینه آشنایی زنان با اخلاق کاری و اداری، تعامل با همکاران در محیط کار و راهکارهای لازم برای ایجاد تعامل بین حوزه های مختلف کاری توسط رئیس اداره پیشگیری از آسیب های بهزیستی شیراز مطرح شد و همچنین بر ضرورت توجه زنان به بخش شخصیتی خود و تخصیص وقت برای اوقات شخصی تاکید شد.

باقری با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش منطقه ارژن تعدادی زن مجرد و خودسرپرست مشغول به کار هستند، گفت: برخی از اینها به هیچ وجه تمایلی به مطرح کردن وضعیت خود ندارد و حتی تمایلی ندارند که اسمشان در لیست کارگزینی برای دریافت مبلغ حق سرپرست ثبت شود و این یک آسیب است که چرا یک زن در جامعه از ترس نگاه جامعه و محیط کار و گاهی نگاههای جنس مذکر باید وضعیت خود را از دیگران مخفی نگاه دارد.

وی آسیب شناسی این وضعیت را برعهده همه مسوولان دانست و افزود: باید نگاهها در جامعه تغییر کند و زمینه آرامش را برای زنان در اجتماع ایجاد کرد.

باقری هدف از برگزاری گردهمایی زنان مجرد و خودسرپرست را ایجاد تعامل بیشتر با زنان کارمند و آشنایی با روحیات آنان و درک دغدغه ها و توقعاتشان از جامعه و محیط کار خود برشمرد و افزود: بانوان نیازمند توجهی در خورشان خود هستند و انتظار برخورد و توجه جدی به خود را دارند.

مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش ارژن اظهار داشت: این منطقه 215 بانوی فرهنگی دارند که به دلیل کوهستانی بودن منطقه و وجود راههای صعب العبور در این منطقه، اکثر فرهنگیان این اداره از شیراز و با گذراندن ساعتها مسیر به محل کار خود می رسند و یا از محل کار خود به منزل بر می گردند و خطرات و حوادث جاده را بر جان می خرند.

او با بیان اینکه منطقه ارژن نزدیک به 4000 دانش آموز دارد که نزدیک به 2000 نفر از آنها را دختران تشکیل می دهند، تصریح کرد: معلمی که از روی شوق و علاقه و با دلسوزی تمام و از روی حس وظیفه شناسی و وجدان کاری بر سر کلاس درس خود حاضر می شود باید مورد توجه قرار گیرد و موانع موجود بر سر راه او تا کلاس درس را برطرف کرد.

وی در پایان با تاکید بر آسیب های موجود در این منطقه ، از ایجاد تفاهم نامه هایی با بهزیستی برای استفاده از ظرفیت کارشناسان و مشاوران بهزیستی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود؛ ارژن نیاز به توجه مسئولین استانی جهت غنی سازی برنامه های فرهنگی وتربیتی دارد که امیدواریم این مهم در اینده ای نزدیک میسر گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار