در حاشیه مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز؛

علیرضا کاظمی : از تمام ظرفیت‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی استفاده می‌کنیم تا جریان نماز فراگیر شود

تهران (پانا)‌- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۷۵۰ دارالقرآن در سراسر کشور برای بسط، نشر و توسعه آموزش عمومی قرآن در سطح کشور و کشف استعداد قرآنی دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۷۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی : از تمام ظرفیت‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی استفاده می‌کنیم تا جریان نماز فراگیر شود

علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در مدرسه حجاب منطقه ۱۳ درباره آخرین فعالیت های آموزش و پرورش در روند ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز گفت: «امروز شاهد افتتاحیه مراسم هفته قرآن، عترت و نماز بودیم که معمولا در نیمه دوم آذر جریان دارد. یکی از بهترین برنامه‌های امسال برگزاری مسابقات قرآن است که امسال متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود زیرا همسویی برنامه‌ها برای تحقق برنامه‌محوری و حفط جز سی قرآن خواهد بود.»

کاظمی یکی از فعالیت‌های مهمی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود را برگزاری مسابقات قرآن دانست که به این بهانه فعالیت‌های دیگری شکل می‌گیرد. او گفت: «جریان‌های قرآنی در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده است که بخشی در مدرسه و دارالقرآن‌ها خواهد بود.»

زنگ آسمانی با کمک رادیو قرآن رونمایی شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۷۵۰ دارالقرآن در سراسر کشور خبر داد که مرکر بسط، نشر و توسعه آموزش عمومی قرآن در سطح کشور و کشف استعداد قرآنی دانش‌آموزان هستند.

او گفت: «امروز با همت رادیو قرآن زنگ آسمانی را رونمایی کردیم که اتفاق مبارک، کوتاه، پرمحتوا و جذاب است و برای دانش‌آموزان قابل توجه است زیرا بر حفظ جز سی قرآن تمرکز دارد.»

کاظمی افزود: «در حوزه نماز، آموزش و پرورش امسال در اجلاس بیست و هفتم، دستگاه برتر در حوزه ترویج و توسعه نماز شد و لوح تقدیر از رئیس جمهور دریافت کرد. مقام معظم رهبری در پیامی کوتاه، حکیمانه و عمیق بیشترین توجه را به آموزش و پرورش دانستند و تکلیف آن را در این حوزه سنگین بیان کردند. وزیر آموزش و پرورش نیز در پیامی که صادر کردند به عنوان سرباز نظام برای تحقق فرمایشات رهبری اعلام امادگی کردند.»

او افزود: «شورای عالی نماز با مسئولیت وزیر آموزش و پرورش شکل گرفت لذا ما سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی که در برنامه درس ملی است، استفاده کنیم تا جریان نماز را به جریان فراگیر و همه جانبه تبدیل کنیم. شورای عالی نماز مسایل را آسیب‌شناسی و در حوزه سخت‌افراری برای اقامه نماز برای تجهیز نمازخانه‌های مدارس و تامین امام جماعت توجه می‌کند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «بر حوزه‌های نرم‌افزاری نیز باید توجه و در دعوت نماز جاذبه‌های درستی ایجاد شود. همچنین از ظرفیت فضای مجازی، محتوای درسی و توانمندی‌های والدین استفاده شود.»

او بر توجه به بحث آموزش والدین تاکید کرد و توانمندسازی مدیران مدارس را مهم دانست. کاظمی از مدیران آموزش و پرورش و معلمان مدارس تقاضا کرد به کمک بیایند و تمام هم و غم اول خود را توسعه و ترویج نماز قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که طرح زنگ آسمانی یک مسابقه پیامکی دارد و دانش‌آموزان به دلیل نداشتن موبایل برای شرکت در این طرح چه کار کنند گفت: «در طرح زنگ آسمانی سوالات دوگزینه‌ای است که دانش آموزان با یادداشت کردن سوال و جواب و منتقل کردن آنان می‌توانند در منزل پس از ۲۴ ساعت پاسخ آن را بفرستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار