به همت اداره سوادآموزی ناحیه یک ری برگزار شد:

کارگاه پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش ناحیه یک ری

شهرری (پانا ) - کارگاه آموزشی دو روزه پیشگیری از اعتیاد با حضور آموزش دهندگان اداره سوادآموزی در واحد آموزش های ضمن خدمت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری، ظهر امروز به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۸۷۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش ناحیه یک ری

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری در بازدید از این کارگاه، گفت: آموزش دهندگان سوادآموزی به عنوان مقدم ترین صف از ارگان تعلیم و تربیت کشور به اولیای بعضاً کم سواد و بی سواد، وظیفه ای فراتر از سوادآموزی بر عهده دارند.

غلامرضا معینی فر افزود: بزرگسالان بطور عام، به عنوان سکانداران خانواده ها، وظیفه اصلی هدایت نسل جدید را برعهده دارند، لذا یکی از راههای مؤثر برای ارائه راهنمایی های مفید و کلیدی به والدین کم سواد و بی سواد، تجهیز آموزش دهندگان سوادآموزی به دانش و اطلاعات مفید در زمینه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است تا بتوانند راهنمایی مفید و توانمند در این رابطه برای سوادآموزان باشند.

عباس یوسف اوغلی رئیس اداره سوادآموزی ناحیه یک شهر ری، هدف از برپایی این کارگاه را ارتقای سطح آگاهی آموزش دهندگان سوادآموزی در خصوص راهکارهای پیشگیری از بتلای خانواده ها به بلای خانمان سوز اعتیاد ذکر کرد و افزود: اطمینان حاصل کردن از مصونیت در برابر اعتیاد به انواع مخدرها و عدم بروز بیماری های مختلف از طرق اعتیاد، نیاز به کسب آموزش ها و مهارتهای به روز و کارآمد دارد.

وی اظهار داشت: اکثر آموزش دهندگان سوادآموزی در این ناحیه خانم ها هستند و در برنامه های پیشگیری از اعتیاد می بایست سهم زنان نسبت به مردان مشخص و بیشتر از میزان فعلی باشد چرا که در این حوزه زنان آسیب پذیرتراند.

وی تصریح کرد: مدرسه می تواند نقش سازنده ای در آگاهی بخشی به جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از ابتلا به اعتیاد داشته باشد، به خصوص زمانی که والدین در برخورد با فرزندان با شکست مواجه شده باشند، مدارس مسئولیت سنگین تری را بر عهده دارند.

یوسف اوقلی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرحی به نام همکاری خانه و مدرسه با هدف ارتقای مهارت های ارتباطی خبر داد که آموزش دهندگان سوادآموزی نیز با همکاری مدیران مدارس وظیفه انتقال بخشی از این مهارتها به اولیای کم سواد و بی سواد را برعهده دارند.

قابل ذکر است، کارگاه دو روزه پیشگیری از اعتیاد ویژه آموزش دهندگان ادره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک ری با همکاری اداره بهزیستی این شهر و با حضور" سعید فرخی " به عنوان مدرس دوره طی دو روز، در واحد آموزشهای ضمن خدمت این ناحیه برگزار شد.

طی برگزاری این کارگاه غلامرضا معینی فر، معاون آموزش ابتدایی، عباس یوسف اوغلی و لیلا سویزی، رئیس و کارشناس مسئول اداره سوادآموزی و محمدرضا ذولفقاری، کارشناس مسئول حسابداری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری از روند برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد بازدید کردند.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار