حشمت ا... فلاحت پیشه*

آسیب حرف‌های بی‌سند به کشور

جواد کریمی قدوسی در اظهاراتی، نیمی از نمایندگان مجلس را به فروپاشی نظام متهم کرده که البته منظور سخن ایشان را باید از خودش پرسید. اگر اسنادی دال بر این صحت این موضوع دارد حتما باید ارائه کند.

کد مطلب: ۸۷۷۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

گرچه وی چنین نظری در مورد مجلس داده، اما نظری دیگری نیز می‌توان در مورد مجلس دهم داد؛ به‌نظر می‌رسد فارغ از اینکه از لحاظ فنی به این مجلس چه نمره‌ای بدهیم و چه میزان مجلس را قوی یا ضعیف بدانیم، به لحاظ اهمیت مسائل نظام و منافع ملی این مجلس از مجالسی است که اصول نظام را بسیار محترم و مهم می‌شمارد و در همین راستا نیز حرکت می‌کند. لذا عملا کسی در این مجلس نیست که اظهاراتش بویی از براندازی یا فروپاشی داشته باشد.

تمام نمایندگان مجلس اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل در مجلس برای اعتلا و پیشرفت نظام و کشور تلاش می‌کنند و هیچ کس قدمی خلاف منافع کشور بر نمی‌دارد. البته یکی از مشکلاتی که در کشور داریم وجود حرف‌های بی‌سندی است که نه تنها هیچ منفعتی ندارد، بلکه صرفا مضرات آن به کشور وارد می‌شود. به عبارت دیگر اگر در جهان امروز کسی 50 درصد نماینده‌های کشورش را اینگونه ببیند که درصدد فروپاشی نظام سیاسی خود هستند، خودبه‌خود نظام زیر سوال می‌رود. گرچه چنین موضوعی در مجلس وجود ندارد و نمایندگان مجلس همه دلسوز نظامند.

در خود کمیسیون امنیت ملی تمامی نمایندگان همواره در راستای ایفای وظیفه نمایندگی و منافع ملی عمل می‌کنند و هیچ کس در عمل به آنچه نسبت بدان سوگند یاد کرده‌اند کم‌کاری نمی‌کنند. از طرف دیگر گرچه آقای کریمی قدوسی اظهارات شبهه برانگیزی داشته و در چند روز گذشته نیز یکی از نمایندگان در جریان بررسی اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، نمایندگان موافق این اصلاحات را ترسو خوانده، اما مجلس سازوکار خود را دارد و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به این مسائل ورود می‌کند. لذا کمیسیون امنیت ملی مجلس به دلیل اینکه خود نیز زیر نظر سازوکار نظارت بر رفتار نماندگان است، نمی‌تواند مستقیما به این مساله وارد شود.

صحبت‌های آقای کریمی قدوسی به هیچ عنوان مستند نیست و مجلس کنونی فارغ از اینکه از لحاظ فردی قوی یا ضعیف باشد از لحاظ پایبندی به اصول و چارچوب‌های نظام نمره قبولی می‌گیرد. از سوی دیگر گرچه برخی معتقدند که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید به صحبت‌های نماینده مشهد ورود کند اما هیأت نظارت فقط در زمانی به این قضایا ورود پیدا می‌کند که شاکی وجود داشته باشد. با این حال باید یادآوری کرد که به عنوان هم‌کمیسیونی آقای کریمی قدوسی به اینگونه صحبت‌های وی عادت کرده‌ایم. در کل مسئولان کشور و نمایندگان باید به جای تضعیف یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و می‌توان گفت این موضوعات خلاف اصل وحدت بین مسئولان کشور است.

منبع: Hرمان

* رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار