معاون وزیر آموزش‌وپرورش خطاب به مدیران مدارس: تمام هم‌وغم خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت بگذارید

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآن و حفظ جز سی را از مهم‌ترین برنامه‌های محوری آموزش و پرورش و یکی از بهترین راه‌های انس با قرآن در سطح مدارس دانست.

کد مطلب: ۸۷۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش‌وپرورش خطاب به مدیران مدارس: تمام هم‌وغم خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت بگذارید

مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز صبح امروز با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و دیگر مسئولان در مدرسه دخترانه حجاب منطقه ۱۳ برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: «اگر به آیات قرآن و روایات آن مراجعه کنیم نشان می‌دهد تنها مسیری که می‌تواند ما را به قله‌های سعادت و آرامش برساند همراهی، انس و توسل به قرآن است. امروزه بیشتر از هر روز دیگر به توسل و تمسک به قرآن نیاز داریم، فضای پیچیده و مسموم تربیتی و اجتماعی در جامعه در فراروی فرزندان ما است و باید آنان را با حوزه قرآنی پیوند بزنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «خدا در یکی از آیات قرآن می‌فرماید که قبل از اینکه قرآن کتاب باشد نور است و ذات روشنگری و مسیریابی دارد، مسیرهای سلامتی انسان را به او نشان می‌دهد. اگر به آیات قرآن مراجعه کنیم مکررا قرآن ما را به قرآن هدایت کرده است و خدا به پیامبر اسلام که بهترین بنده اوست می‌فرماید و توصیه می‌کند که برای موفقیت باید قرآن بخوانیم لذا راز و رمز موفقیت توسل به قرآن است.»

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان گفت: «هر قدر می‌توانید قرآن بخوانید، این آیه قرآن است. قرآن منشا خیر و برکت است و اثرات تکوینی و وزنی در زندگی ما دارد. اثرات قرآن این است که رمز و راز موفقیت در سلامتی، کسب و کار، جهاد فی سبیل‌الله با خواندن قرآن شکل می‌گیرد، بنابراین باید در قرآن تدبر کرد.»

او با طرح این سوال که چگونه می‌شود دانش‌آموزان، قرآنی تربیت شوند؟ افزود: «امروزه قرآن در خانه‌های ما مهجور است باید فضای خانه را معطر و نورانی به انوار قرآن کنیم تا فرزندانمان اینگونه تربیت شوند و خود عامل و قاری قرآن باشیم.»

دبیر شورای عالی نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: «انتظار دارم برای تحقق فرمایشات رهبری تمام مدیران تمام هم و غم خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت در مدارس بگذارند و دانش آموزان در آن شرکت کنند‌.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «ما به عنوان متولیان و مسئولان این امر باید تمهید مقدمات کنیم اما کسی که می‌تواند بیشترین نقش در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس داشته باشد مدیر است. مسابقات قرآن و حفظ جز سی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های محوری آموزش و پرورش و یکی از بهترین راه انس با قرآن در سطح مدارس است این موضوع نیاز به همت مدیران و معلمان مدارس دارد.»

کاظمی جامعه سالم را در گرو تربیت دانش‌آموزان سالم و تربیت قرآنی آنان دانست و افزود: «در این صورت است که جامعه طراز قرآنی شکل می‌گیرد.

در این مراسم با حضور مسئولان از طرح فضای صبحگاهی مدارس کشور رونمایی شد.

براساس این موضوع، در مراسم قرآن صبحگاهی مدارس، دانش‌آموزان با مفاهیم و آیات جز سی قرآن همگام و آشنا می‌شوند.

این برنامه راس ساعت ۷.۳۰ به مدت ۵ دقیقه در مدارس برگزار می‌شود و در مدارسی که برنامه صبحگاهی ندارند این موضوع در سایت رادیو قرآن بارگذاری شده و برای مدارس فرستاده می‌شود تا در مراسم صبحگاهی مدارس پخش شود.

در این برنامه هر روز به ۱۴ دانش آموز جوایزی اهدا می‌شود. طرح زنگ آسمانی کار مشترک اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و رادیو قرآن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار