در گفت‌وگو با پانا

سنندجی خبر داد: خرید اتوبوس‌های دست دوم برای جبران کمبود ناوگان اتوبوسرانی تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی: ۸۰ اتوبوس بی آر تی به دلیل مشکلات فنی متوقف هستند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اتفاق جدیدی رخ نداده است، درباره خرید اتوبوس‌های دست دوم برای جبران کمبود این ناوگان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۷۷۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سنندجی خبر داد: خرید اتوبوس‌های دست دوم برای جبران کمبود ناوگان اتوبوسرانی تهران

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با پانا درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: اولویت ما نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است اما قیمت یک دستگاه اتوبوس نو، یک میلیارد و 400 میلیون تومان است. وقتی نمی‌توانیم نوسازی کنیم، بهتر است به دنبال خرید اتوبوس‌هایی باشیم که سن آنها کمتر از اتوبوس‌های فعلی ما است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به خرید اتوبوس‌های دست دوم برای جبران کمبود ناوگان اتوبوسرانی گفت: در این زمینه باید به دنبال خرید اتوبوس‌هایی که در دنیا وجود دارد باشیم. البته اکنون استاندارد اتوبوس‌هایی که در دنیا وجود دارد یورو 6 است و دیگر به اتوبوس‌هایی با استاندارد یورو 4 مجوز نمی‌دهند و قرار است ما اتوبوس با استاندارد یورو 4 به بالا وارد کنیم.

وی تأکید کرد: ما در کشور نمی‌توانیم یورو 6 داشته باشیم چون سوخت با استاندارد یورو 6 نداریم و استاندارد ما یورو 4 است. اگر اتوبوسی که زیر پنج سال سن دارد و استاندارد یورو 4 را داشته باشد و قیمت کمتری داشته باشد، عاقلانه است که این اتوبوس را وارد کنیم اما در اصل هدف ما نوسازی ناوگان است.

سنندجی با بیان اینکه در خرید اتوبوس‌های دست دوم توجه به چند آیتم اهمیت دارد، گفت: به عنوان مثال این اتوبوس‌ها باید خدمات پس از فروش و به عبارتی نمایندگی داشته باشند. اکنون در تلاش هستیم که ببینیم از کدام کشور می‌توانیم این اتوبوس‌ها را خریداری کنیم. سایت‌هایی وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره اظهاراتی مبنی بر اینکه اگر اتوبوس‌ها مجهز به فیلتر دوده شوند، دیگر از سوی شرکت‌های خودروساز خدمات گارانتی به این اتوبوس‌ها داده نمی‌شود، توضیح داد: البته شرکت‌های سازنده نمی‌گویند خدمات نمی‌دهیم اما کار اصلی فیلتر دوده، جذب ذرات معلق است و دو نوع دارد و تفاوت آن به خاطر دوده‌ای است که جذب می‌کنند. ما اکنون با یکی از شرکت‌های سازنده قرارداد 200 دستگاه اتوبوس را منعقد کرده‌ایم ولی اینکه چه مدلی باشد منوط به اظهارنظر شرکت‌های سازنده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین درباره 222 دستگاه اتوبوس BRT که متوقف هستند نیز توضیح داد: طبیعی است که اتوبوس‌های ما به خاطر مشکلاتی همچون خرابی لاستیک، روغن و موارد فنی در حال اورهال کردن باشند که اکنون به 80 دستگاه رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار