امیر دریادار سیاری:

با اتحاد و همدلی، اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادیم

تهران (پانا) - معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با اتحاد و همدلی توانستیم اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهیم و جایگاه بزرگی را به نام کشورمان ثبت کنیم.

کد مطلب: ۸۷۷۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
با اتحاد و همدلی، اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، آیین تجلیل و تقدیر از برگزار کنندگان ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونز) و مسابقات بین المللی نظامی غواصی 2018، با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.
در این مراسم امیر دریادار سیاری با اشاره به سه محور دفاع مقدس، اجلاس آیونز و مسابقات غواصی افزود: دوران دفاع مقدس را با افتخار پشت سر گذاشتیم و نیروی دریایی ارتش با حماسه های غرور آفرین خود در عملیات های متعدد در عرصه دریا توانست طومار دشمن بعثی را در همان اوایل جنگ در هم بپیچد و این نشانه اعتماد به نفس، توکل به خدا و توانمندی شما است که نتیجه آن، دفاع جانانه از مرزهای آبی و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران است.
امیر دریادار سیاری اظهار داشت: در جنگ هشت ساله، نیروی دریایی ارتش، دشمن بعثی را 67 روز پس از جنگ شکست داد و با اقتدار مقابل استکبار ایستاد و با حفظ خطوط مواصلاتی از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد و اجازه ندادیم حتی ذره ای از این خاک مقدس به دست دشمن بیفتد که این اقتدار در دریا هم صدق می کند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با متفاوت خواندن عملیات های نیرو دریایی ارتش با دیگر عملیات ها در دفاع مقدس اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش علاوه بر حفظ تمامیت ارضی کشور، اقتصاد کشور که از مهمترین مولفه های پیروزی ما مقابل دشمن در جنگ بود سالم نگه داشت تا چرخه اقتصاد کشور به درستی بچرخد.
وی با اشاره به نخستین حضور هایت ایرانی در اجلاس آیونز در سال 88 که در امارات بود، خاطر‌ نشان کرد: زمانی که برای نخستین بار در اجلاس آیونز در کشور امارات شرکت کردیم شاید برای هیچ کدام از کشورهای شرکت کننده در این مراسم قابل فهم نبود که ما بخواهیم و بتوانیم ریاست و میزبانی این اجلاس را در آینده داشته باشیم.
رییس ستاد ارتش خاطر نشان کرد: با تلاش و پشتکار همه عزیزان در سلسله مراتب فرماندهی به مرور به عنوان سخنران اصلی و بعد به عنوان ریاست اجلاس و میزبانی را عهده دار شدیم که این کار بسیار بزرگ و با ارزشی است.
امیر دریادار سیاری با اشاره به حذف کشور آمریکا توسط ایران در اجلاس آیونز گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با حضور استکبار جهانی به عنوان ناظر این اجلاس مخالفت کرد تا جایی که تعدادی از کشورها برای میانجی‌گری برای حضور آمریکا با ما مشورت کردند.
وی افزود: اما جمهوری اسلام ایران با قاطعیت مخالفت کرد و آمریکا را در اجلاس 2018 آیونز حذف و نتیجه این اقتدار و ایمان، اختصاص جایگاه ارزشمند در نظام بین‌المللی دریانوردی در جهان به جمهوری اسلامی ایران شد.
رییس ستاد ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در سنوات گذشته همواره در مسابقات بین‌المللی نظامیان جهان حضور موثر داشت، یادآور شد: با تمام همت و تلاش توانستیم میزبانی مسابقات بین المللی نظامی غواصی عمق 2018 را در کشور ایران برگزار کنیم و با نتیجه باور نکردنی برای دیگر کشورهای شرکت کننده، مقام نخست را به خود اختصاص دهیم و بار دیگر اقتدار و ایمان خود را به استکبار جهانی نشان دادیم.
امیر دریادار سیاری ضمن گرامیداشت 16آذر روز دانشجو گفت: مجموعه نیروی دریایی ارتش سه هدیه گرانقدر را به ملت ایران در مبارزه با آمریکا داده است و آن 'ایستادگی و پیروزی در دفاع مقدس'، 'حذف استکبار جهانی در اجلاس آیونز' و در آخر 'میزبانی و قهرمانی مسابقات بین المللی غواصی' است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار