مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل:

فقر فرهنگی بستر ساز بازماندگی از تحصیل است

جذب ۴ هزار و ۷۳۴ کودک بازمانده از تحصیل طی دو سال گذشته در خوزستان

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: طی دو سال گذشته 4 هزار و 734 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان به چرخه تعلیم و تربیت برگشتند. آموزش و پرورش خوزستان در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل کم برخوردار 120 هزار نفر از آنان را تحت پوشش بسته های حمایتی نوشت افزار و لوازم التحریر قرار داد

کد مطلب: ۸۷۷۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فقر فرهنگی بستر ساز بازماندگی از تحصیل است

محمد تقی زاده صبح امروز در جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل خوزستانی در اهواز گفت: یک ملت زمانی در مسیر توسعه، پیشرفت، تکامل و تغییر قرار می گیرد که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد.

وی توجه مردم و مسئولین را لازمه موفقیت در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم در لایه های مختلف اجتماعی دارای افرادی موفق و جوانان و نوجوانانی تاریخ ساز و تمدن ساز باشیم و در این صورت است که مواریث مذهبی، فرهنگی، ادبی، تاریخی و ملی ما به نسل های بعدی منتقل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در طول تاریخ همواره یک چالش سنگین تعلیم و تربیت در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است در توضیح آن گفت: در طول تاریخ، آموزش و پرورش هیچگاه اولویت ها اول دولت ها نبوده است و این آسیب بزرگ زمینه های بروز بازماندگی از تحصیل را در این کشور فراهم کرد.

تقی زاده گفت: آموزش و پرورش باید چشم و چراغ ملت ها باشد و اگر تعلیم و تربیت در یک کشور به حاشیه رانده شود، آموزش و پرورش نمی تواند به عنوان یک منشا در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش خود را ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: اولین اقدام برای برطرف کردن معضل بازماندگی از تحصیل بررسی علل و عوامل این بازماندگی و رفع آنهاست.

تقی زاده ادامه داد: برطرف کردن بسیاری از عوامل بازماندگی تحصیلی از عهده دولت و دستگاه های دولتی خارج است و عوامل فرهنگی نقش مهمی در جلوگیری از تحصیل کودکان و ترک تحصیل آنها برعهده دارند.

وی ازدواج زودرس، معلولیت، فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و ترجیح فرزند پسر به دختر را بخشی از عوامل بازماندگی از تحصیل در استان عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار بازماندگی تحصیلی در خوزستان مربوط به دختران است که با ارتقای سطح فرهنگ عمومی باید این مشکل را از بین برد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: آموزش و پرورش خوزستان در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل کم برخوردار 120 هزار نفر از آنان را تحت پوشش بسته های حمایتی نوشت افزار و لوازم التحریر قرار داد و به 60 هزار کودک دیگر نیز پوشاک اهدا کرد.

آموزش و پرورش خوزستان در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل کم برخوردار 120 هزار نفر از آنان را تحت پوشش بسته های حمایتی نوشت افزار و لوازم التحریر قرار داد و به 60 هزار کودک دیگر نیز پوشاک اهدا کرد.

تقی زاده گفت: پراکندگی مناطق صعب العبور در استان خوزستان و آمار بالای کوچ نشینی و وجود 14 هزار دانش آموز عشایری در خوزستان از عوامل دیگر بازماندگی تحصیلی در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه از اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان به عنوان یک راهکار مهم برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی بهره برده شد، گفت: در همین راستا خوزستان به عنوان اول استان کشور دوره پیش دبستانی را اجباری اعلام کرد و هم اکنون صاحب رتبه برتر کشوری در حوزه جذب و پوشش نوآموزان خوزستان و ارتقای محتوای این دوره در کشور هستیم.

وی در پایان یادآور شد: طی دو سال گذشته 4 هزار و 734 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان به چرخه تعلیم و تربیت برگشتند.

گفتنی است، جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، معاون سیاسی استاندار خوزستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان و برخی از مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار