دبیر بخش شعر جشنواره شعر و داستان جوان سوره: شعر کلاسیک قالب مورد علاقه جوانان شاعر است

تهران (پانا) - به گفته دبیر علمی بخش شعر جشنواره شعر و داستان جوان سوره بیشترین آثار جوانان در بخش شعر کلاسیک به جشنواره ارسال شد و بیشترین افراد هم از همین بخش به مرحله نهایی راه یافتند. این قالب بیشترین علاقه مندان را بین جوانان شاعر دارد.

کد مطلب: ۸۷۷۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دبیر بخش شعر جشنواره شعر و داستان جوان سوره: شعر کلاسیک قالب مورد علاقه جوانان شاعر است

نشست خبری شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره امروز یک شنبه ۱۸ آذر ۹۷ با حضور محمدرضا شرفی خبوشان دبیر علمی بخش داستان، محمدجواد شرافت دبیر علمی بخش شعر و محمد پرحلم معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان در سالن فردی حوزه هنری برگزار شد.

محمد پرحلم معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان میزبان این دوره از جشنواره شعر و داستان جوان سوره در آغاز نشست با اعلام خرسندی خود از میزبانی این جشنواره گفت: همه امور دبیرخانه ای در تهران موسسه سپهر سوره انجام شد. ما هم سعی داریم طی این روزها برنامه ها را به نحو مطلوب پیش ببریم.

وی افزود: افتتاحیه جشنواره روز یکشنبه ۲۰ اذر ماه در تالار حکمت رشت برگزار میشود. همچنین در برنامه اختتامیه از دو پیشکسوت شعر و داستان آقایان م. موید و مجید دانش آراسته که از پیشکسوتان شعر و داستان نویسی گیلان هستند.

به گفته پرحلم حجت اشرف زاده خواننده در برنامه اختتامیه در ۲۲ آذر ماه به اجرای موسیقی خواهد داشت.

خبوشان دبیر علمی بخش داستان جشنواره در ادامه گفت: در بخش داستان هدف ما فراهم کردن بستر و امکان حضور برای جوانانی بود که قلم های توانمندی دارند به همین دلیل سن شرکت در مسابقه را تا ۲۵ سال پایین آوردیم. هدف ما این است که جشنواره تنها محلی برای جایزه دادن نباشد بلکه میخواهیم در آماده شدن جوانان پیش از حضور در جشنواره با برگزاری کارگاههای داستان نویسی نقش ایفا کنیم.

وی ادامه داد: حضور میهمان ویژه در مراسم اختتامیه هم فرصتی مهم و استثنایی برای دعوت شدگان به جشنواره فراهم میکند. حضور این میهمانان میتواند راهگشای جوانان در پیدا کردن مسیر باشد تا با نشاط بیشتری به سمت هدف خود حرکت کنند.

خبوشان از مجید قیصری، محمد بایرامی .... به عنوان میهمان ویژه جشنواره نام برو و گفت: ما بعد از اختتامیه جوانان برگزیده را رها نمی کنیم و ارتباط حوزه هنری با آنها حفظ خواهد شد و تا رسیدن به عرصه نویسندگی از آنها حمایت خواهیم کرد.

محمدجواد شرافت دبیر علمی بخش شعر در ادامه اظهار کرد: امسال اتفاق خوبی که افتاد بازگشت شرایط سنی به پایین ۲۵ سالگی است. ما امروز میتوانیم هدفمان که کشف استعدادهای جوان بود را پیگیری کنیم. چون رقابت میان ۲۵ ساله ها و ۳۰ ساله ها کار دشواری بود.

وی با اشاره آزاد بودن موضوع اشعار گفت: این امتیاز خوب جشنواره است و جوانان میتوانند آثار خود را در قالب های متفاوت ارسال کنند. البته در هر دوره از جشنواره یک موضوع ویژه داریم که امسال مدح پیامبر اکرم است.

شرافت درباره بخش های مختلف شعر و آمار شرکت کنندگان گفت: در شعر کلاسیک بیشترین شرکت کننده را داشتیم که بیشتر راه یافتگان به جشنواره هم از این بخش هستند. این بخش بیشترین علاقه مندان را بین جوانان شاعر به خود اختصاص میدهد. در بخش شعر نو و ترانه هم شاهد آمار خوبی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره زمانی رسالت خود را انجام داده که بتواند از کسانی که به جشنواره راه پیدا نکردند و آثار آنها دارای اشکال بود حمایت کند و آنها را در مسیر قرار دهد.

معاون حوزه هنری گیلان در ادامه آمار شرکت کنندگان و راه یافتگان را به این شرح اعلام کرد: مجموعا ۹۱۹ اثر از ۲۱۵ نفر در بخش های مختلف شرکت کردند که از این تعداد ۶۵ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: ۶۸ ترانه از ۲۹ نفر، ۱۰۲ داستان کوتاه از ۵۷ نفر، ۸۲ داستانک از ۳۷ نفر، ۴۷۹ شعر کلاسیک از ۱۱۸ نفر ، ۱۸۸ شعر نو از ۵۹ نفر و ۳۸ اثر در بخش ویژه مدح پیامبر و وحدت اسلامی از ۲۵ نفر به جشنواره ارسال شد.

شرافت درباره بخش ویژه جشنواره امسال با موضوع مدح پیامبر و وحدت اسلامی گفت: وحدت اسلامی از اندیشه های ریشه ای جامعه اسلامی است و انصافا شاعران نسل سوم انقلاب خیلی خوب به این موضوع ورود کردند.

شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ماه ۹۷ در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار