همزمان با جشنواره جوان سرباز:

5 دستاوردهای جدید وزارت دفاع رونمایی شد

خبرگزاری پانا: همزمان با پنجمین جشنواره جوان سرباز از دستاوردهای جدید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "تپانچه صائد"،"سلاح انفرادی سرباز"، "سلاح تك تیرانداز مرصاد"، "مهمات نافذ" و " لباس استتار با دوربین اشعه مادون قرمز" پنج دستاوردی هستند كه امروز چهارشنبه با حضور سردار سرتیپ پاسدار "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شدند.
این تجهیزات بومی جدیدترین دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است كه به مناسبت سوم خرداد ماه سالرزو آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی رونمایی شدند.

این پنج محصول در حوزه تسلیحات و تجهیزات رزم انفرادی نیروهای مسلح توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شد‌ه‌اند.

سلاح انفرادی سرباز که به منظور بهره‌گیری از حداکثر توانایی سلاح کلاش و افزایش بهره‌وری این سلاح در موقعیت‌های رزمی ساخته شده است، یکی از این تسلیحات بود.

این سلاح امکان نصب انواع تجهیزات جانبی استاندارد و قابلیت استفاده از قنداق تلسکوپی، تجهیزات کمکی نشانه‌گر نوری و لیزری تجهیزات کمکی دفاع شهری و ... را دارد.

سلاح دیگری که در این مراسم رونمایی شد، سلاح تک‌تیرانداز مرصاد بود که به علت نیاز یگان‌های تک تیرانداز به سلاح سبک و دقیق کالیبر کوچک طراحی شده است.

این سلاح می‌تواند ماموریت‌های تک تیراندازی از قبیل از کار انداختن نفرات، تجهیزات الکترونیکی، منابع سوخت و سایر اهداف مهم دشمن را در شرایط مختلف عملیاتی مورد هدف قرار دهد و قابلیت نصب دوربین دید در شب و روز را داراست.

سومین سلاح که در آیین اختتامیه جشنواره سرباز رونمایی شد، تپانچه صاعد بود که به منظور پاسخ‌دهی به نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح طراحی و آماده تولید انبوه شده است. این سلاح در کنار وزن سبک، دارای ظرفیت بالای نگهداری خشاب، عمر و دوام بالا در تیراندازی، افزایش دقت، قابلیت نصب تجهیزات استاندارد و دارای ضامن مکانیکی برای افراد چپ دست و راست دست و ظرفیت خشاب 15 تیر است.

تپانچه صاعد نمونه‌ای از بهبود ارگونومیکی بدون تغییر در وزن کلی آن است.

مهمات نافذ دیگر تسلیحات رونمایی شده در این مراسم بود که به منظور شلیک موثر و نفوذ به انواع زره‌های سخت از قبیل بالگردهای مهاجم، خودروهای زرهی و نفربرها طراحی شده است.

این مهمات به سادگی از تمامی جلیقه‌های ضد گلوله عبور کرده و با قدرت بالای تخریب، امنیت را از یگان‌های عملیاتی دشمن سلب خواهد کرد.

آخرین تجهیزات ساخته شده در صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این مراسم از آن رونمایی شد، لباس استتار در مقابله با دوربین‌های اشعه مادون قرمز بود که در طراحی آن بدون آنکه خواص مطلوب خود و استتار مرئی خود را از دست بدهد، در آن قابلیت استتار در برابر دوربین‌های دید در شب نیز ایجاد شده است.

این لباس در طرح‌های استتار کویری، جنگلی و شهری ارائه شده که به آن می‌توان خصوصیت "آنتی باکتریال" را نیز اضافه کرد.

تجهیزات و تسلیحات رونمایی شده، پس از بهره‌برداری و تولید انبوه، برای انجام ماموریت‌های محوله در اختیار یگان‌های رزم نیروهای مسلح به ویژه سربازان وظیفه قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار