معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

هنر زندگى بزرگترین هنر در جامعه امروزى است

ارومیه(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی هنر زندگى را بزرگترین هنر در جامعه امروزى دانست.

کد مطلب: ۸۷۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هنر زندگى بزرگترین هنر در جامعه امروزى است

قدرت اله قاسمی در آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر رییس جمهور به فلسفه وجودی این مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات ٨ گانه امور تربیتی امروز جای خود را به مسابقات فرهنگی و هنری با ٧ بخش و ٧٠ رشته داده است؛ ادبی،پژوهشی،رسانه و فضای مجازی،هنرهای آوایی، هنرهای نمایی،فیلم کوتاه و دستی و تجسمی ٧ بخش این مسابقات هستند.

قاسمی هنر زندگی را بزرگترین هنر عنوان کرد و اظهار داشت: به گفته بزرگان "هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد به کمال نمی رسد" لذا برای شکل دهی مطلوب به زندگی باید به آن قالب هنری دهیم.

وی به ویژگی های هنرمندانه زیستن اشاره و بیان کرد: بر محور خدا زندگی کردن، رهایی از اسارت نفس، زندگی با محبت ، زندگی با مشارطه، زندگی با عشق و بخشندگی ، حفظ حرمت ها، رهایی از طمع و با تواضع زندگی کردن از جمله ویژگی های یک زندگی هنرمندانه است.

قاسمی گفت: رهایی از سنگ ریزه های فکری ، توجه به قبله دل ، معیت و شکرگزاری ٤ کلید واژه سیر تکامل انسانی در بعدهای مختلف است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در رابطه با اثرات فعالیت های فرهنگی و هنری نیز گفت: هنرمندی یعنی لذت بردن از زندگی، مطالعات نشان می دهد افرادی که از زندگی لذت بیشتری می برند کمتر پرخاشگری می کنند و آرامش بیشتری دارند.

قاسمی گفت: هنر خوب از جاده اخلاق می گذرد لذا هنری که با اخلاقی نداشته باشد در نیمه راه متوقف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار