با حضور پرشور مردم و مسئولان:

پیکر پنجاه و دومین شهید طایفه بزرگ جلیل در شهر یاسوج تشییع و به خاک سپرده شد

پانا(یاسوج) ـ پیکر پاک و مطهر شهید مدافع وطن، ستوان داریوش رنجبر از طایفه جلیل باحضور پرشور مردم و مسئولان در شهر یاسوج تشییع و به خاک سپرده شد.

کد مطلب: ۸۷۷۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پیکر  پنجاه و دومین شهید طایفه بزرگ جلیل  در شهر  یاسوج تشییع و به خاک سپرده شد

مردم وفادار و شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد امروز هم همچون صحنه‌های پیشین آمدند تا با شکوهی خاص شهید مدافع وطن را تشییع و به خاک بسپارند.

پیکر شهید داریوش رنجبر در میان بغض و ماتم حاضران در مراسم از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان هفت تیر تشییع و پس از اقامه نماز در میدان هفتم تیر یاسوج پیکر مطهر این شهید مدافع وطن برای خاکسپاری به گلزار شهدای این شهر انتقال یافت و به خاک سپرده شد.

شهید ستوان دوم «داریوش رنجبر»، که ساعت 10 صبح روز پنجشنبه در حادثه تروریستی چابهار استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت رسیده بود،متولد 74 و دانش آموخته دانشگاه علوم انتظامی و اهل روستای «پهون» منطقه جلیل از توابع شهرستان بویراحمد است.

شهید داریوش رنجبر پنجاه و دومین شهید طایفه بزرگ جلیل است.

طوایف استان کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار نهضت انقلاب همواره در صحنه حضور داشته‌اند.از مبارزات قبل از انقلاب و درگیری با رژیم پهلوی اول و دوم گرفته تا حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس طوایف استان حضور جانانه‌ای در دفاع از انقلاب داشته‌اند.

طایفه جلیل یکی از طایفه های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد است . مردان دلاور این طایفه با تشکیل گردان امام حسن(ع) تأثیرگذاریِ دو چندان در عملیات ها دفاع مقدس داشتند.تا قبل از تشکیل گردان امام حسن(ع) آنان فقط نیروهای افرادی قوی ای بودند اما با تشکیل این گردان در سال۱۳۶۵ نقش آن­ها در عمیلات های کربلای ۴ و ۵ بی بدیل بود.

اعزام بیش از ۴۰۰ رزمنده به جنگ، تقدیم بیش از ۱۰۰ جانباز و 52 شهید در راه اسلام و وطن، بخشی از هسته­ ی هویت طایفه­ ی جلیل در موضوع دفاع مقدس و جنگ است به طوری که هر روز بخشی از گفت وگوهای روزانه مردم این طایفه پیرامون این رزمندگان، جانبازان و شهدا است.

امیر شهید حسن‌زاده تنها امیر شهید شهرستان بویراحمد نیز از طایفه شهید پرور جلیل است که در عملیات کربلای ۵ که فرمانده گروهان را بر عهده داشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حالا سال­های ست جنگ تمام شده ولی دفاع همچنان باقی ست. بر همین اساس است که در معرکه­ های جدید بازهم طایفه ی جلیل آماده دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی هستند تا مثل همیشه لاله های سرخی تقدیم انقلاب نمایند و از دل همین فرهنگ، شهید منصور جمشیدی، شهید قاسم قاسمی و شهید داریوش رنجبر هویت این طایفه را تجدید کردند.

روستاهای " شهدای قاسم آباد ، بنستان ،پهون، سیوکی ، باغچه و دروهان " در منطقه جلیل واقع شده که رتبه نخست تقدیم شهدای انقلاب را در کشور بخود اختصاص داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار