پاسخ‌های معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به سوال‌های فرهنگیان/ ۱

علی اللهیار ترکمن: برای تغییر قانون اعمال مدرک برای فرهنگیان منتظر پاسخ سازمان استخدامی هستیم + ویدئو

تهران (پانا)‌ -پانا چندی پیش از فرهنگیان خواست سوال‌های خود از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را برای این خبرگزاری ارسال کنند. از امروز پاسخ‌های علی اللهیار ترکمن به این سوال‌ها منتشر خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
علی اللهیار ترکمن: برای تغییر قانون اعمال مدرک برای فرهنگیان منتظر پاسخ سازمان استخدامی هستیم + ویدئو

علی اللهیار ترکمن در توضیح اعمال مدرک فرهنگیان که بخشی از سوال‌های ارسال شده مربوط به آن بود گفت: «یکی از مصادیقی که نمی شود آموزش و پرورش را با قانون عام اداره کرد همین مسئله اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان است. شورای عالی اداری و استخدامی مصوبه‌ای دارد مبنی بر اینکه هر کارمند دولتی که به مجموعه خدمات دولتی وارد می‌شود، نمی‌تواند بیش از یک‌بار در طول دوران خدمتش مدرک تحصیلی خود را ارتقا دهد. این طرح شاید به دلیل اینکه تعادل نیروهای کارشناسی در دستگاه‌های دولتی به هم می‌ریزد توجیه داشته باشد اما در آموزش و پرورش توجیهی ندارد. اما چون این قانون یک مصوبه عام است و هیچ دستگاهی را استثنا نکرده در آموزش و پرورش نیز در حال اجرا شدن است.»

او ادامه داد: «ما چندین بار با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه کردیم و درخواست داده‌ایم که این مصوبه حداقل در مورد آموزش و پرورش مورد بازبینی قرار گیرد. متاسفانه جوابی که از آنها گرفته‌ایم منفی بوده است. چون مصوبه‌ای که در شورای عالی اداری تصویب شده این اجازه را به سازمان نمی‌دهد. ما یک نامه‌ای را به امضای اقای بطحایی مجددا به سازمان اداری استخدامی ارسال کردیم و پیشنهاداتی را برای لغو این قانون مطرح کردیم به طور مثال گفته‌ایم که در آموزش و پرورش مدرک تحصیلی اولیه لیسانس تعیین شود. یا کسانی که در دانشگاه فرهنگیان مدرک گرفته‌اند آن‌ها را مستثنی کنیم این پیشنهادات ارسال شده است و همچنان منتظر پاسخ هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار