در هشت ماه اخیر رخ داد:

مرگ 64 نفر ناشی از حوادث کار در مازندران

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 64 نفر بر اثر حوادث کار در هشت ماه اخیر و کاهش 9 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مرگ 64 نفر ناشی از حوادث کار در مازندران

علی عباسی با اعلام این خبر شهرهای ساری با 10، آمل با 9 و تنکابن با 8 مورد مرگ را دارای بیشترین آمار و شهرهای سوادکوه، نکا، جویبار و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی را دارای کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار برشمرد.

او تصریح کرد: «عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 26 نفر، برق گرفتگی با 25، اصابت جسم سخت با 7 و سایر موارد با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.»

بر اساس تفکیک ماه مرداد با 16، مهر با 12، تیر با 9 مورد بیشترین و ماه فروردین با 5 مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

سنین 31 تا 40 سال با 17مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 5 فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد 64مورد فوتی 53 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: «همچنین از 64 فوت شدگان حوادث کار در هشت ماه سال جاری 4 نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.»

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راه‌کارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار