استاندار آذربایجان شرقی: هیچ کارخانه‎ای نباید تعطیل شود

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت: : تبریزی که 50 ناحیه صنعتی و 51 هزار هکتار ناحیه صنعتی دارد، نباید چنین وضعیتی بیکاری داشته باشد؛ در هیچ کارخانه‎ای نباید تعطیل شود؛ آستین‎ها را بالا بزنید که امروز روز کار است.

کد مطلب: ۸۷۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: هیچ کارخانه‎ای  نباید تعطیل شود

محمدرضا پورمحمدی شامگاه شنبه در دیدار فعالان صنعت و تجارت استان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، از بخش تولید و صنعت به عنوان اولویت اول مدیریت ارشد استان یاد کرد و افزود: توسعه‎یافتگی کشورهای پیشرفته نه در تاریخ مکتوب، جغرافیا، نژاد و حتی منابع طبیعی، بلکه در فرهنگ و دانش آنها ریشه دارد.

وی اظهار داشت: در حالی که مصر 3 هزار سال تاریخ مکتوب دارد و وضعیت این کشور برای همه معلوم است، در مقابل کشورهایی مثل نیوزلند و مالزی بسیار جوان‎تر، اما با وجود کوچکی و جوانی، اقتصادی بسیار موفق و توسعه یافته دارند.

پورمحمدی ادامه داد: ژاپن کشوری کوهستانی و فاقد منابع طبیعی است، با این حال بسیار پیشرفته و توسعه یافته به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گلایه یکی از شهروندان از وزیر صنعت به خاطر بیکاری فرزندش گفت: دیدن این صحنه‎ها دردآور است، آذربایجان ‎مردان بزرگی دارد و با وجود این بزرگمردان صنعت و تجارت چرا باید فرزندان این خطه تا این حد تحت فشار باشند؛ چرا باید آذربایجان رتبه بیستم درآمد سرانه کشور را داشته باشد؟

وی گفت: صنعتگران ما مردان بزرگی هستند و ما باید از این بزرگمردان خواهش کنیم بیایند و ایجاد اشتغال کنند.

پورمحمدی یادآوری کرد: تبریزی که 50 ناحیه صنعتی و 51 هزار هکتار ناحیه صنعتی دارد، نباید چنین وضعیتی داشته باشد؛ در هیچ کارخانه‎ای نباید تعطیل شود؛ آستین‎ها را بالا بزنید که امروز روز کار است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 7 درصدی در استان و 11 درصد آن در کشور گفت: پایین بودن نرخ بیکاری در این خطه نه به معنای رضایت بخش بودن وضعیت اشتغال، بلکه نشان دهنده مهاجرت نیروی کار از آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار