مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

مهم ترین اقدام هنگام پدیده ریز گرد ، بارش برف و یخبندان اطلاع رسانی به موقع وضعیت فعالیت مدارس است

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی اختیار تعطیلی مدارس را ندارد، گفت : در هنگام وقوع پدیده ریز گرد ، بارش شدید برف و شرایط یخبندان و اختلال در تردد ، مهم ترین اقدام تصمیم گیری و اطلاع رسانی به موقع وضعیت مدارس است .

کد مطلب: ۸۷۶۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین اقدام  هنگام پدیده ریز گرد ، بارش برف و یخبندان  اطلاع رسانی به موقع وضعیت فعالیت مدارس است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان این مطلب گفت : یکی از دغدغه مسئولین و دست اندرکاران سیستم آموزش و پرورش و مطالبه مردم در روزهای سرد زمستان و وقوع پدیده ریز گرد و مواقع اضطرار، تصمیم گیری و اطلاع رسانی دقیق و به موقع وضعیت فعالیت مدارس در دوره های تحصیلی و شهرستانها و مناطق تابعه استان است .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رأسا نمی توانند اقدام به تعطیلی مدارس کند و بر اساس تفویض اختیار صورت گرفته ، این موضوع با توجه به اقتضائات محلی ، وضعیت و شرایط جوی و اقلیمی هر شهرستان به فرمانداران به عنوان مسئول کمیته بحران شهرستان و ستاد بحران استان تفویض اختیار شده است، گفت : مردم در این مواقع آموزش و پرورش را مسئول می دانند در حالیکه آموزش و پرورش بر اساس اطلاعات ، تصمیم و موافقت فرمانداران اقدام به تطعیلی مدارس و اطلاع رسانی می کند .

قربانی هدف از طرح این موضوع در نشست شورای آموزش و پرورش را سیاست گذاری ، تقسیم وظایف و تصمیم گیری در این خصوص عنوان کرد و با اشاره به مشکلات و عواقب تصمیم گیری و اطلاع رسانی دیر هنگام و گله مندی و در برخی موارد نا رضایتی مردم گفت : ضرورت دارد با مدیریت درست موضوع ، تصمیم گیری و اطلاع رسانی ها به موقع باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خواستار تشکیل کارگروهی در سطح استان با عضویت دستگاه های مسئول و متولی از جمله آموزش و پرورش ، محیط زیست ، صدا و سیما ، هواشناسی و مدیریت بحران شد و گفت : باید ظرف هفته جاری در نشستی کمیته مذکور ساز و کار های لازم برای تصمیم گیری و اطلاع رسانی به موقع را اتخاذ و بر اساس آن اقدام شود .

وی با بیان مردم آخرین اطلاعیه تعطیلی مدارس استان را باید از طریق اخبار صدا و سیمای مرکز کردستان ، رسانه های گروهی و پورتال آموزش و پرورش استان دریافت کنند، تصریح کرد : تصمیم گیری و اطلاع رسانی به موقع، نیازمند صدور اطلاعیه های دقیق و به روز و پیش بینی وضعیت هوای استان توسط هواشناسی و اعلام آن یک روز قبل از وقوع پدیده است و صدور دیر هنگام اطلاعیه ها باعث ایجاد مشکل می شود .

قربانی افزود : در صورت پیش بینی دقیق و اعلام آن و تصمیم شهرستانها و مناطق ،اخبار تعطیلی مدارس در هنگام بارش و برودت هوا و وقوع ریزگرد ، شب ها از طریق اخبار ساعت 21 و 30 دقیقه و زیر نویس تلویزیونی اطلاع رسانی می شود .

وی گفت : در صورت عدم پیش بینی به موقع و بارش برف در اول صبح و شرایط یخبندان ، امکان تصمیم گیری دقیق و اطلاع رسانی به موقع با توجه به تردد معلمان و آغاز فعالیت سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان از ساعت 6 و نیم صبح مشکل است و باید امکان اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیما برای دست اندرکاران فراهم شود چون در ساعت هفت صبح عملا اعلام تعطیلی مدارس امکان پذیر نیست .

گفتنی است در این نشست مدیر کل محیط زیست ، هواشناسی ، صدا و سیما و نماینده مدیریت بحران استان نیز حضور داشتند که پیرامون موضوع بحث و تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار