دوره آموزش مهارت های تشکیلاتی مربیان شهرستان اشنویه برگزار شد

ارومیه (پانا)- دوره آموزش مهارت های تشکیلاتی مربیان شهرستان اشنویه با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه، معاون سازمان دانش آموزی استان، مربیان جدیدالورود، مربیان با سابقه و مدرس با تجربه استانی در محل مدرسه شبانه روزی عصمت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزش مهارت های تشکیلاتی مربیان شهرستان اشنویه برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در این دوره به اهمیت فعالیت های مهارتی اشاره کرد و اظهار داشت: به فعالیت های اجتماعی از دیدگاه های گوناگون می توان توجه کرد؛ از جمله اینکه این اوقات می تواند به پرورش اندیشمندان آینده کمک کند، چرا که دانش آموزان با کسب مهارت ها و تقویت خودباوری، معرفت و دانش که معمولا در آموزش های رسمی و کلاسیک به آنها کمتر بها داده می شوند، می توانند خلاقیت هایشان را رشد دهند و پیشرفت کنند.

شیرین جهانگیری گفت: تشکل های دانش آموزی و بخصوص تشکل پیشتازان یکی از مهم ترین بستر ها برای تحقق این اهداف و آشنایی دانش آموزان با روند فعالیت های اجتماعی و پرورش این روحیه در آنان به حساب می آید.

وی در این خصوص گفت: مربیان و مدیران این تشکل ها باید تلاش کنند با آموزش اصول مهم این تشکیلات از قبیل منش مدیریت و رهبری در گروه ،‌ مهارت های اجتماعی، مهارت های زندگی، کمک های اولیه، محیط زیست، مقررات راهنمایی و رانندگی، خداشناسی، فرهنگ مهدویت، آئین دوست یابی، جنگ نرم اهداف این مقوله ی مهم را به فراگیران منتقل کنند.

معاون سازمان دانش آموزی استان نیز در این دوره به فلسفه وجودی این سازمان اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با تاسیس سازمان دانش آموزی، اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان و همچنین ایجاد زمینه های مشارکت همه جانبه آنان در زمینه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری را مورد توجه قرار داده و این نهاد را به مثابه سازمانی عمومی و غیردولتی وارد نظام تعلیم و تربیت کشور کرده است.

داریوش پرنیان گفت: سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی برای سال تحصیلی جاری پیش بینی عضویت بیش از 63 هزار دانش آموز را در تشکل پیشتازان انجام داده که با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به علاقه مندی دانش آموزان و همت مدیران و مربیان مناطق و مدارس این رقم محقق خواهد شد.

وی با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در برگزاری این دوره آموزشی گفت: دوره های آموزشی مهارت ها و اصول های تشکیلاتی از ملزومات تشکیل گروه ها در مدارس است که شهرستان اشنویه در این باب از شهرستان های پیش قدم بوده و از مجموعه مدیریت این شهرستان و معاونت پرورشی نهایت قدردانی را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار